וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו, לפחות הם הורגים ג'וקים

13.4.2007 / 17:19

מדענים באוניברסיטת ניוקאסל מנסים לאפשר לנשים להפיק זרע בעתיד הקרוב, ולהביא ילדים לעולם ללא זכרים. הקץ לצורך בגברים?

קבוצת מדענים מבקשת בימים אלה אישור אתי לייצר [[תאי זרע]] מגוף אישה, פריצת דרך מדעית שאם תצלח תוביל לאפשרות להביא לעולם בנות בלי התערבות גברית. אחרי שהראו כי אפשר להפיק תאי זרע בסיסיים מרקמות מח עצם של גבר, המדענים מבקשים להפיק תאי זרע סינתטי מרקמות מח עצם של אישה.

פרופסור קארים ניירניה מאוניברסיטת ניוקאסל מאמין שממצאי המחקר שעמד בראשו ומתפרסם היום, מראים כי אפשר לשחזר פוריות עבור גברים שלא מסוגלים לייצר את הזרע שלהם באופן טבעי. אך מעבר לכך, הם פותחים צוהר לרעיון חדש - לקחת רקמות של מח עצם מגופה של אישה, ולהשפיע על התאים העובריים שנמצאים ברקמת הגוף הנשי כדי להתפתח לכדי תאי זרע.

"תיאורטית זה אפשרי" הוא אומר, ומוסיף כי "השאלה היא האם תאי הזרע יהיו יעילים או לא". לדבריו, אין כאן מחסום אתי, כל עוד התהליך נעשה באופן בטוח. "אנחנו פונים לרשות אלו שסיפקו את מוח העצם, ומבקשים גם את אישור ועדת האתיקה ואת אישור בית החולים". באתר "האינדיפנדנט" הבריטי דווח, כי בשנה שעברה קבוצת חוקרים אחרת בראשות ניירניה הייתה הראשונה להפיק תאי זרע מלאכותיים אך מעשיים מתאי גזע עובריים של עכבר. אלה הובילו לשבעה צאצאים חיים.

יצירת זרע מאשה, משמעותה שניתן יהיה להביא לעולם בנות בלבד, בשל העדרו של כרומוזום Y של זרע גברי שזקוקים לו כדי לייצר גברים. מצד שני, לא ממש ברור מה יהיה אז הצורך שבהבאת גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully