וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערש האבולוציה בסכנה

שי אילן

12.4.2007 / 17:31

התיירות הרבה, הדייג המוגזם ומספר התושבים הרב מסכנים את איי הגלפגוס. כעת האו"ם מתערב ונשיא אקוואדור הכריז מצב חירום

איי גלפגוס, ההשראה של דרווין לתורת האבולוציה והמקום הראשון שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, נמצאים בסכנה. האוכלוסייה באיים, שמנתה ב-1960 אלפיים בני אדם מונה כיום 30 אלף בני אדם. מספר התיירים גדל ב-15 השנים האחרונות מ-40 אלף ל-120 אלף תיירים בשנה.

רבים מתושבי האיים מתפרנסים מדייג ומתיירות. המקומיים מתנגדים לכל הטלת הגבלה על הדייג וביניהם לבין פקחים היו בשנים האחרונות התנגשויות אלימות. במקרה אחד לקחו המקומיים 30 מדענים וכמה צבי ענק כבני ערובה. פעמים אחרות הם ניסו לגרש פקחים באמצעות פצצות דלק.

14 מינים של כרישים באזור האיים נמצאים בסכנת הכחדה, בגלל דיג כרישים שבסנפיריהם משתמשים להכנת מרק. איום כבד על המערכת האקולוגית באי נשקף מן המינים שהגיעו מחוץ לאיים. נחשים שהובאו לאי הכחידו מספר מינים של ציפורים, שנפגעות גם מטפילים שמקורם מחוץ לאי. 60 אחוז מ-180 סוגי הצמחים המיוחדים לאי גם הם בסכנת הכחדה.

נשיא אקוודור רפאל קוריאה הכריז השבוע על מצב חירום ומתכוונת להגביל את התיירות. "אנו מתכננים מספר צעדים להתגבר על המשבר הסביבתי והחברתי באיים", אמר קוריאה. אונסק"ו שלחה לאיים משלחת בראשות קישורה ראו, סגן ראש המרכז למורשת עולמית וטומו טה הואאו, יו"ר הוועדה למורשת עולמית. המשלחת תדווח לאונסק"ו בפגישה מתוכננת ביוני, אז יוחלט אם להכניס את האיים לרשימת האתרים המצויים בסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully