וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קאעדה נטל אחריות על הפיגוע באלג'יריה

יוני מנדל ושי אילן

11.4.2007 / 19:03

בפיגוע המשולב מחוץ למשרדי הממשלה ובמרכז משטרה נהרגו היום 23 בני אדם. מכונית ממולכדת נועדה לפגוע בראש ממשלת אלג'יריה

ארגון אל קאעדה נטל אחריות על הפיגועים היום בבירת אלג'יריה. לפי ההודעה, שהגיעה למשרדי אל ג'זירה, הזרם העומד מאחורי הפיגוע הוא "אל קאעדה אלמגרבי" - פלג של ארגון אל קאעדה העולמית שבראשותו עומד [[אוסאמה בן לאדן]]. הפלג המוזכר פועל מבסיסים שונים במרוקו. הוא ביצע לאחרונה מספר פיגועי תופת במרוקו.

23 הרוגים ו-162 פצועים

מספר ההרוגים בפיגוע בבירת אלג'יריה עלה ל-23, בפיצוץ של מכונית ממולכדת שנועדה ככל הנראה לפגוע בראש הממשלה. כתוצאה מהפיצוץ נפגעו גם 126 בני אדם נוספים. הפיגוע ארע באזור בו ממוקמים משרדי הממשלה והארמון הנשיאותי. הפיצוץ פער חור גדול בבנין בן 6 הקומות בו ממוקם משרדו של ראש הממשלה, עבד אל עזיז בלחדאם, שלא נפגע. מלשכתו נמסר שהפיצוץ הוא "מעשה פשע פחדני".

לפי דיווחים שונים נשמע יותר מפיצוץ אחד. לפי הפרטים הראשוניים, המוני בני אדם ברחו לרחובות בבהלה אחרי הישמע הפיצוצים, והקשו על תנועת האמבולנסים ופינוי הפצועים. אחד הפיצוצים היה כה עז, שנשמע למרחק עשרה קילומטר. תחנת הטלוויזיה אל ג'זירה מסרה על פיצוץ נוסף מול תחנת המשטרה בשכונת "באב א-זוואר". תחנת המשטרה סמוכה לשדה התעופה הבין לאומי של העיר ונשיא אלג'יר עבד אל עזיז בוטפליקה היה אמור לחנוך שם מספר פרויקטים היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully