וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברגותי אינו כלול ברשימת האסירים"

11.4.2007 / 9:14

כך לפי מקורות ערביים בקהיר. גורם בחמאס: אם ישראל לא תשנה עמדה באשר לשחרור אסירים עם דם על הידיים - העסקה תטורפד

מקורות ערביים בקהיר אומרים, כי מרואן ברגותי אינו כלול ברשימת האסירים שחמאס דורש מישראל לשחרר. כך דווח בקול ישראל. העיתון אל חיאת היוצא לאור בלונדון דיווח, כי גם אסירים אחרים ששמם הוזכר בכלי התקשורת אינם מופיעים ברשימה.

העיתון הירדני "א-דוסטור" מדווח, כי ראש ועדת האסירים הכלואים בישראל אומר שקיבל ערבויות מהפלסטינים כי עסקת שליט תכלול גם אסירים ירדנים. באסירים האלה גם ארבעה שהורשעו ברצח קצין צה"ל סרן יהודה ליפשיץ לפני 17 שנים.

גורם בחמאס בעזה אמר, כי אם ישראל לא תשנה את עמדתה שאין לשחרר אסירים שדם על ידיהם, לא תהיה עסקה לשחרורו של החייל גלעד שליט. לדבריו, הסתייגות ישראל מרשימת האסירים שהועברה אליה הייתה צפוייה וייתכן שתטרפד את העסקה.

שר השיכון מאיר שטרית אמר כי דרישות חמאס לשחרור האסירים הביטחוניים תמורת גלעד שליט "מופרזות ולא הגיוניות". לדברי שטרית, שחרור מחבלים רוצחים לא עומד על הפרק והמועמדים לשחרור הם אסירים שאין דם על ידיהם או שריצו את רוב תקופת מאסרם.

אמש, בתום התייעצות ביטחונית בראשות ראש הממשלה אהוד אולמרט, הוחלט על דחיית הרשימה. ביום ראשון אמור הקבינט המדיני-בטחוני לדון בדרישות חמאס. גורם מדיני בכיר אומר, כי הממשלה כולה צריכה לקבל הכרעות בעניין ואין להסתפק בדיון בקבינט המצומצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully