וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אחרי עשור, רודני קינג נעצר שוב - והפעם ללא אלימות

29.8.2001 / 15:57

לפני עשר שנים הציתו צילומי מעצרו האלים על ידי שוטרים את מהומות לוס אנג'לס; נעצר אתמול בחשד לשימוש בסמים קשים; התלונן למשטרה על גניבה שלא היתה תחת השפעת הסם

רודני קינג, האיש שהפך לסמל אלימות שוטרים נגד שחורים בארה"ב, נעצר אתמול בבוקר בחשד של שימוש בסם ההזיות פי.סי.פי. משטרת קליפורניה דיווחה כי קינג נעצר בשעות הבוקר לאחר שדיווח לפקיד הקבלה במלון בו שהה, כי מכוניתו נגנבה. הפקיד הודיע למשטרה על התלונה וציין כי קינג נראה מתנהג בצורה מאוד מוזרה.

"מר קינג לא היה אלים אך הראה סימנים של השפעת שימוש בסם הפ.סי.פי", דיווח קצין המשטרה גרי ג'נקינס ממשטרת קליירמונט. השוטרים שהוזעקו למקום גילו די מהר כי מכוניתו של קינג לא ממש נגנבה. חברתו של קינג הופיעה במהלך טיפול המשטרה בתלונה, כשהיא נוהגת במכונית שעליה דיווח כגנובה. קינג המבולבל הועבר לבדיקה רפואית בבית החולים ואחר כך הועבר אחר כבוד לכלא המחוזי. לאחר מספר שעות שוחרר קינג וקיבל זימון למשפט, אם יורשע הוא צפוי לקבל עונש של עד 90 יום בכלא.

בשנת 1991 נעצר רודני קינג על ידי שוטרי לוס אנג'לס כשבמהלך ניסיון לעצור אותו ספג קינג מכות קשות מיד השוטרים. מה שהשוטרים לא ידעו זה שכל האירוע צולם במצלמת וידאו ועורר סערה בקרב קהילת השחורים בארה"ב, שטענו להיטפלות ושימוש באלימות מוגזמת כלפי חשודים ממוצא אפריקאי – רק בגלל צבע עורם. הסערה הציבורית הובילה לפריצת המהומות הקשות בלוס אנג'לס שגבו קורבנות רבים בנפש וביזה והרס של מאות חנויות. בעקבות המעצר האלים הפך רודני קינג לסמל של אלימות מוגזמת וגזענות כלפי שחורים באמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully