וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאיימת על נושאות המטוסים של ארה"ב

יוני מנדל

10.4.2007 / 10:44

"אלחיאת": וושינגטון חוששת שאירן מחזיקה בטיל רוסי המסוגל לחדור את מערכת ההגנה הימית. באזור נמצאות 4 נושאות מטוסים

האם אירן מחזיקה בטילי SSN-22 בעלי טווח ויכולת פגיעה בנושאות המטוסים האמריקאיות הנמצאות במפרץ הפרסי? שאלה זו מטרידה מאוד את הממשל האמריקאי. הטיל, המכונה גם "Sunburn" יוצר על ידי רוסיה, והוא אחד היחידים המסוגל לחדור את מערכת ההגנה של חיל הים האמריקאי נגד טילים - "Aegis".

לפי דיווח עיתון "אלחיאת" הרואה אור בלונדון, לאחר התפרקות ברית המועצות היא היתה נתונה בקשיים כלכליים וייתכן שאז התבצעה עסקת הנשק. עוד מסופר, כי אירן כבר הביעה מספר פעמים בעבר את רצונה לרכוש את הטילים הרוסים, אולם לא ברור האם אכן התקיימה עסקת נשק מהסוג הזה.

טווח הטיל המקורי כ-90 קילומטר, אולם לאחר פיתוחים טכנולוגים רוסים-סינים מגיע הטווח שלו לכ-150 קילומטר. ראש הנפץ של הטיל שוקל כ-300 קילוגרם, וניתן לחמש אותו גם בראש נפץ גרעיני. ארצות הברית, שמודעת לנחיתות מערכת ההגנה הימית שלה כנגד הטיל הרוסי, ניסתה בשנים האחרונות לשפר את מערכת ההגנה בספינותיה, אולם עד כה, לפי הדיווח, עדיין לא ניתן מענה אמריקאי לאיום הטיל.

4 נושאות מטוסים באזור אירן

בתוך כך דיווח עיתון "דיפנס-ניוז" האמריקאי, כי כעת מצויות שתי נושאות מטוסים אמריקאיות, "סיינטס" ו"אייזנהאואר", במפרץ הפרסי. בנוסף לכך הורה הפיקוד האמריקאי לנושאת המטוסים "רונאלד רייגן" לעשות את דרכה לכיוון האוקיינוס ההודי, מרחק הפלגה קצר יחסית מאירן.

ב-2 באפריל יצא כח משימה ברשות נושאת מטוסים אחרת, "נימיץ", לכיוון המפרץ הפרסי. נושאת המטוסים צפויה להחליף את "אייזנהאואר", אולם המצב בו מצויות שלוש נושאות מטוסים במפרץ הפרסי, ועוד אחת באוקיינוס ההודי, הינה לפי הדיווח - לא רגילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully