וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשארה ביקש מקלט מדיני בקטאר"

10.4.2007 / 14:08

כך מדווח האתר "כול אל ערב". בימין מותחים ביקורת חריפה על ח"כ בשארה. נתניהו: אם הוא אכן יסתלק, זה רק יועיל לכולנו

אתר האינטרנט של העיתון כול אל-ערב היוצא לאור בנצרת מדווח שחבר הכנסת עזמי בשארה ביקש כבר לפני שבועיים מקלט מדיני בקטאר. בעיתון אלקודס אל-ערבי היוצא לאור בלונדון, נכתב הבוקר ש"בשארה מתכוון להשתקע בקטאר בימים הקרובים". כך דווח בגלי צה"ל.

פרשת בשארה ממשיכה לעורר סערה בקרב מפלגות הימין. יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר, כי ח"כ בשארה רק ערער את הרקמה העדינה שבין יהודים לערבים בישראל. "אם בשארה אכן יסתלק זה רק יועיל לכולנו", אמר נתניהו.

יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, הגיש הבוקר הצעת חוק השוללת ממי שביקר במדינת אויב אפשרות להתמודד ולהבחר לכנסת. לדבריו, "ביקורים במדינות אויב מעוררים חשד למסירת מידע בטחוני ומהווים עידוד למאבק מזויין ופעילות טרור נגד ישראל. מי שמעמיד את מדינת ישראל ואזרחיה בפני סיכון ממשי צריך לשבת בכלא ולא בכנסת".

אורלב הודיע כי מיד בתום הפגרה יביא להצבעה במליאה הצעת חוק נוספת שיזם, המחייבת כל ח"כ להצהיר אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. "אני מקווה שהקואליציה שטרפדה לפני חצי שנה את הצעת החוק האלמנטרית הזו, תתעשת בעקבות פרשת בשארה", אמר אורלב.

ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אומר כי חברי הכנסת הערבים ובמיוחד עזמי בשארה, "חצו את הקווים שמציבה דמוקרטיה פרלמנטרית". בראיון ברשת ב' אמר ח"כ איתם, כי למיטב ידיעתו "הפרשה ששמו של בשארה נקשר בה היא פרשה חמורה. עם זה, היא היתה צפויה, משום שחברי הכנסת הערבים המבקרים במדינות אוייב מפירים את החוק הפרה בוטה, ואינם נאמנים למדינה".

בכנסת עדיין לא התקבלה הודעה

בכנסת לא התקבלה עד כה הודעה מטעם ח"כ בשארה על כוונתו להתפטר. העיתון "אל קודס אל ערבי" היוצא לאור בלונדון מפרסם כי בשארה קיבל כמה הצעות עבודה מרשתות טלוויזיה ערביות בלוויין ובהן רשת אל ג'זירה.

בידיעה נאמר כי הוצע לבשארה לשמש פרשן לעניינים ערביים ומומחה לענייני ישראל. עוד נכתב, כי לאחר שיגיש את התפטרותו יעזוב את ישראל ויעבור לגור בקאטר. עמיתו של בשארה לסיעה, ג'מאל זחאלקה, הכחיש את הדברים.

אתמול הודיעה סיעת בל"ד כי בשארה מתכוון לשוב לישראל מיד לאחר שיסיים את הסיור בעולם הערבי. מהסיעה נמסר, כי בשארה עדיין לא החליט מתי יסיים את הסיור. עוד נמסר מבל"ד, כי הוא הביע בפני מוסדות המפלגה את רצונו להתפטר מהכנסת, אך אלה עדיין לא הכריעו אם לקבל זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully