וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורס בריאות

8.4.2007 / 18:10

לפיני אסקל נגנב המוח מהחדש של מישל גונדרי הגאון. גוודלחרה עליו ועל גאל החתיך בתפקיד הראשי

עם כל הכבוד ליפיוף המכסיקני, גאל גארסיה ברנאל (להלן גג"ב), שהוא מהמוצלחים שבכוכבי הקולנוע בדורנו ומהגוודלחרה עליו אם הוא משחיל עוד ישראלית אחרי נטלי פורטמן – אין מנוס מלפתוח עם הגאון הצרפתי. בגיל 43 מישל גונדרי כבר עורר את קנאתם של רבים מיוצרי הקולנוע הוותיקים, בכך שהצליח לפצח נוסחה כימית סבוכה שמשלבת מעולם המציאות ומעולם הדמיון. מה לעזאזל עובר במוח של מישל גונדרי? הקודם שלו, 'שמש נצחית בראש צלול', עסק בתהליכים בתוך מוח האדם, כולל קריצה ל'מחזיר אהבות קודמות' (לא באמת, נו) ,ואילו עכשיו 'מדעי החלום' ממשיך עם שדרוג טחינת המוח המופתית בצורה לא פחות מבריקה.

סטפן (גג"ב) הוא מעצב לוחות שנה הסובל מבעיות שינה קשות ומתקשה להפריד בין העולם האמיתי לצעצוע. הוא עובר לגור בשכנות לסטפני (שרלוט גינזבורג), שתתברר כיחידה שיכולה להתאים לו. כאן נוצר סיפור אהבה, המתהווה בצורה מגומגמת משהו וזו בעיניי הפאלטה היחידה של גונדרי, שמכאן רוקח תבשיל ויזואלי מרהיב, הן מבחינה טכנולוגית והן באספקט הילדותי שלו. סוס צעצוע פצוע מקבל אנרגיות מחודשות, עץ הבנוי בתוך סירה מקבל חיים, עיר חלומית של תעתועי מחשב מנצנצת מעבר לחלון והצלופן זורם כמים על רקע ענני נוצה שנעים באיטיות על תקרת החדר בביתה של סטפני.

פאריז בלי שמאלץ

ב'מדעי החלום' גונדרי מוכיח כי הוא לא רק ילד קטן שקיבל כסא במאי, אלא יוצר וכותב בעל חזון וראיית עולם פילוסופית למדי שמייצר טקסטים ייחודיים, רעיונות חדשניים ואמנות מטריפה וגאונית. בתפקידים הראשיים אוחזים גינזבורג השברירית בתפקיד פרווה למדי (בניגוד לקייט ווינסלט המצוינת של 'שמש נצחית') והיפיוף המכסיקני גג"ב שהורס את הבריאות לנשים והומואים ומביא את הסעיף לסטרייטים המסכנים שיכולים רק ללמוד איך לקנות שארם בפיצוציה הקרובה בביתם. הרומנטיקה של עיר האורות באה לידי ביטוי דוקא ביומיום שלה, במקביל לעבודה משרדית של עובדים קשי-יום (שחקני משנה נהדרים!) עם השקרים הקטנים וחסרי המשמעות. אין כאן שמאלץ של פריז בלילה, אייפל בשקיעה או שאנז אליזה של בין הערביים, כי הסיפור הזה – למרות החולמניות החלומית – הוא הכי אמיתי שיש.


תוספות: אין צורך, באמת. הערות הבמאי אינן נחוצות לצופה מן השורה, אלא מזיקות לפנטזיה. גינזבורג יוצאת שם טיפשה – לא בגלל שתיקותיה, אלא בגלל חוסר ההבנה שלה והתמימות הסתומה – וחבל; מאחורי הקלעים מיותר בשל אותו עיקרון, אבל נעשה טוב ואינו מעיק כמו בסרטים אחרים; ראיון עם יוצרת החיות והפרופס – למה לא? ריספקט.

הסרט "מדעי החלום" יצא למכירה גם במארז מישל גונדרי הכולל את "שמש נצחית בראש צלול" ואת "מסיבת שכונה של דייב שאפל". מחיר 169.99: ¤
למנויי לב: 10% הנחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully