וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: "רשימת המחבלים בעייתית"

8.4.2007 / 12:33

גורם מדיני בכיר טוען כי הדרך להשלמת העסקה ארוכה. רה"מ יקים ועדת שרים שתשקול הגדרה מחדש של המונח "דם על הידיים"

ראש הממשלה אהוד אולמרט יקים ועדת שרים מיוחדת שתחליט על קריטריונים לשחרור האסירים. בגלי צה"ל דווח, כי הוועדה תשקול להגדיר מחדש את המונח "דם על הידיים", זאת כדי לאפשר לממשלה מרחב תמרון גדול במשא ומתן עם הפלסטינים.

הפלסטינים ממתינים לתשובת ישראל על רשימות האסירים שהם דורשים לשחרר. דובר הממשלה הפלסטינית ראזי חאמד אמר אמש, כי העסקה צפויה לצאת אל הפועל בקרוב, אם תסכים ישראל לשחרר אסירים אלה. הוא הוסיף, כי "יש הסכם עקרוני על המספר ועל סוג האסירים שיושחררו. אבל המלחמה הגדולה היא על השמות".

מקור אחר, המקורב לממשלה הפלסטינית מסר כי ברשימה שמותיהם של 450 אסירים. הוא לא פירט. חבר פרלמנט מטעם חמאס פתחי חמד אומר, כי העסקה קרובה מאוד ותהיה "מכובדת".

שר ההסברה הפלסטיני מוסטפא ברגותי אומר, כי חוטפיו של גלעד שליט מתעקשים שישראל תשחרר את מרואן ברגותי ואת אחמד סעדאת. בראיון לאל ג'זירה אמר ברגותי, כי זו אינה דרישה חדשה והיא ידועה כבר זמן רב.

נועם שליט: מקווים לשחרור מוקדם

בקול ישראל דווח, כי גורם מדיני בכיר בירושלים מאשר, כי יש התקדמות מסויימת בסוגיית שחרור החייל גלעד שליט אך "עדיין ארוכה הדרך להשלמת עסקה לשחרורו". גורם בכיר נוסף אמר, כי רשימת המחבלים שחמאס דורש את שחרורם ידועה זה מכבר, והגדיר אותה כ"בעייתית מאוד". לדבריו, יהיה צורך לבחון כל מקרה לגופו ולבדוק אם האסיר היה מעורב ברצח. עוד אמר, כי שחרור מקצת האסירים יחייב חנינה מהנשיא.

נועם שליט, אביו של החייל החטוף, אמר אתמול ל"הארץ" שלא קיבל אישור רשמי מגורמים בישראל על פריצת דרך או התקדמות משמעותית במו"מ. שליט התייחס לדברים שאמר בסוף השבוע יו"ר הרשות על כך ששחרורו של החייל הישראלי קרוב: "שמעתי את מה שאמר אבו מאזן. אני לא יודע אם מדובר בספקולציות או שיש התקדמות, אנחנו תמיד מקווים ששחרורו של גלעד יהיה מוקדם ככל האפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully