וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: מאות תלמידות חלו במחלה מסתורית

7.4.2007 / 9:30

600 תלמידות בפנימייה קתולית סובלות מקשיים בהליכה ומבחילה. בעבר עלו טענות על התנאים במוסד החינוכי

מאות תלמידות בפנימייה ב[[מקסיקו]], המנוהלת על ידי נזירות קתוליות, סובלות ממחלה מיסתורית, שמעלה תהיות לגבי התנאים במוסד. המנהלת מרג'י צ'ונג, נזירה מקוריאה הצפונית, אמרה שלא ברור מה גורם לסימפטומים, שכוללים קשיים בהליכה ובחילה."אנחנו באמת לא יודעים מה הסיבה, אבל רשויות הבריאות אבחנו שהמקור למחלה פסיכולוגי", אמרה.

600 מ-4,000 התלמידות בפנימיית "וילה דה לה נינס" שבפאתי ניו מקסיקו חלו, ו-300 מהן עזבו את המוסד, שמציע לימודים חינם לילדות ממשפחות מצוקה. הטלוויזייה שידרה תמונות של הורים שלקחו את בנותיהם הביתה, חלקן נישאו בזרועותיהן, אחרות נזקקו לעזרה בהליכה.

צ'ונג אמרה היא התריעה על המחלה בפני ההורים והרשויות רק לאחרונה, למרות שהמקרה הראשון התגלה באוקטובר, לדבריה מפני שלא רצתה ליצור פניקה. פסיכולוגים מטעם המדינה יתחילו לראיין את התלמידיות בשבועות הקרובים כדי לברר מה קרה.

חלק מהתלמידות התלוננו על שיטות הוראה קשוחות, כמו שינה יחד עם כבשים כעונש. התלמידה ג'נסיס מאוריס טענה שבלוטה שהופיעה בצווארה טופלה במשך שנה באמצעות משחה עשויה מצמחים קוראניים, שגרמה לה לצלקות. אחרי שעזבה את הפנימייה, היא אובחנה כחולה בסרטן. צ'ונג הכחישה את הטענות, אך אמרה כי היא תישא באחריות אם החקירה הממשלתית תוכיח אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully