וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביבה אוהבת בורקס?

שני שטרן

6.4.2007 / 18:41

שני שטרן צפתה באביבה/ אסי ואניטה/ רתם נכנסות לדמויות ורצה לשים איזה בורקס שניים בצד

יש לי וידוי: מעולם לא צפיתי ב"אלכס חולה אהבה" במלואו, אני חושבת שסרטי "אסקימו לימון" הם אידיוטים, לא מצחיקים ומציגים גסויות מיותרות, אף פעם לא חיבבתי את "חכם חנוכה" ולא ממש מכירה את פארוק והתריס. למרות שאני חובבת קולנוע מושבעת אני לא אוהבת סרטי בורקס ותמיד נמנעתי מסרטים ישראלים בעקבותיהם.

מאז בתיכון נחשפתי לסרטים ישראלים איכותיים, כמו "שחור", "סוף העולם שמאלה", "זולגות הדמעות מעצמן" ועוד סרטים מצוינים ומהנים שהעובדה שנעשו בשפה שלנו רק עושה אותם יותר כיפיים ומעלה את רמת ההזדהות עם הדמויות. "אביבה אהובתי" מתאים לקטגוריה זו של סרטים איכותיים שיכלו להיעשות בכל מקום אחר וכל העולם היה נהנה מהם. האותנטיות, המיקום והבדיחות בעברית רק משביחים אותו בעיני.

אסי לוי הכובשת היא אביבה: טבריינית, אם לשלושה ילדים ומבשלת בבית מלון שחולמת להיות סופרת. יש לה כישרון כתיבה יוצא דופן שתמיד נדחק הצידה בשל הטיפול בסובבים אותה. בלחץ המשפחה ואחותה אניטה (רותם אבוהב המצחיקה) נפגשת אביבה עם עודד זר- ששון גבאי בתפקיד סופר ידוע שמציע לעזור לה לפרסם את סיפוריה. למרות שחלומה של אביבה עומד להתגשם, עדין נדמה שהיא עושה זאת יותר בשביל לרצות את האחרים יותר מאשר למען עצמה.
לבסוף, נשברת אביבה מלחצי הפרנסה הקשים, גונזת את חלומה ומאפשרת לסופר (ששון גבאי) לנצל אותה.
בהדרגה לומדת אביבה לגלות את עצמה, לעמוד על שלה ומגלה שמשפחתה יכולה להתפתח גם בכוחות עצמה, תגלית המעניקה לה קצת שקט נפשי ויכולת כתיבה אמיתית.

הסרט מוצלח, כיפי ומרגש מתחילתו ועד סופו. טבריה הקולנועית, קשת היום, ניבטת מכל פריים בסרט, אסי לוי ורותם אבוהב מגלמות דמויות אמיתיות, רגישות, אותנטיות ובעלות כל הדקויות הקטנות של אנשים אמיתיים.

אניטה כותבת מכתב

התוספות בסרט מעניינות ומיוחדות: אנו מלווים את הבמאי שמי זרחין לאורך עשיית כל הסרט: מהאודישן של אסי לוי ומתרגשים יחד איתו מההתחלה, נפגש עם ראש עיריית טבריה, בודק את המוסיקה לסרט, את המיקומים האמיתיים- תוספת שלדעתי רק מחזקת את התחושות שהסרט מותיר בצופים.
ישנן סצינות שהוצאו בעריכה, קטעים מטקס פרסי אופיר, קליפ של שיר הנושא ועוד תוספות מעניינות.
בייחוד עניין אותי לצפות באסי ורותם מתחברות ביניהן ומספרות איך עבדו על הדמויות- איך אסי כתבה יומן בגוף שלישי ואיך רותם כתבה מכתבים לשאר הדמויות בסרט, כאניטה, מרגש ומשעשע.

"אביבה אהובתי" שווה כל רגע ומומלץ בחום. לא לאוהבי סרטי בורקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully