וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סיבה לקחת מולטי-ויטמינים בהריון

5.4.2007 / 1:59

מחקר חדש מעלה: נשים שלקחו מולטי-ויטמינים במהלך ההריון הקטינו את הסיכוי שיילדו תינוקות במשקל נמוך יחסית

נשים יכולות להקטין את הסיכוי שיילדו תינוק במשקל נמוך אם יקפידו לקחת ויטמינים מסויימים במהלך ההיריון. חוקרים מהמרכז לרפואה ציבורית באוניברסיטת האוורד טוענים שכל הנשים במדינות המתפתחות חייבות לצרוך אותם במהלך ההיריון.

המחקר, שנערך בטנזניה, כלל יותר מ-8,000 נשים הרות, שנטלו [[ברזל]] ו[[חומצה פולית]]. חצי מהן קיבלו גם ויטמין C, E, ותערובת של ויטמיני B. השאר קיבלו תרופות דמה. החוקרים דיווחו ששיעורי המוות של עוברים ושיעור הלידות המוקדמות נותרו זהים, אך הסיכון ללדת תינוק במשקל נמוך צנח מ-9.4% ל-7.8% בקרב הנשים שנטלו את התוספים.

"לאור הממצאים האלה, אנחנו ממליצים שנשים בכל הארצות המתפתחות ייקחו מולטי-ויטמינים במהלך ההריון", כתב ראש צוות החוקרים, ד"ר וופאיי פאוזי.

מדי שנה נולדים כ-20 מיליון תינוקות במשקל נמוך, 96% מתוכם במדינות מתפתחות. התינוקות האלו, ששוקלים פחות מ-2.5 קילו, נמצאים בסיכון גבוה יותר למות בגיל צעיר, עלולים לסבול מבעיות גדילה ולמידה, כמו גם מסוכרת ומחלות לב.

במדינות מתפתחות רבות יש מערכת המספקת לנשים הרות ברזל וחומצה פולית. החוקרים כתבו כי אם ה[[או"ם]] יחליט להוסיף את הוויטמינים הנוספים לרשימה, העלות תגדל ב-20 סנט בלבד, לכל אישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully