וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסעה לא מתקינות חגורות בטיחות

תומר הדר

4.4.2007 / 9:08

החברות, שמסיעות תלמידים לבתי ספר, לא מתקינות חגורות על אף החוק המחייב זאת. בכיר בענף התחבורה: "הן מנצלות פרצה בחוק"

מדי בוקר שולחים הורים לתלמידים בבית הספר "יחד" במודיעין את ילדיהם בהסעה של חברת מרגלית. האוטובוסים בקווים 32 ו-34 אינם מצוידים בחגורות בטיחות. על פי חוק, בכל כלי רכב להסעת תלמידים ששנת ייצורו 95' והלאה חייבות להיות מותקנות חגורות בטיחות לכל הנוסעים. האם מדובר בעבירה על החוק? לא בהכרח. חברת מרגלית הכריזה על קווי ההסעות כקווים עירוניים ציבוריים לכל דבר, שפטורים מהתקנת חגורות.

"מדובר בניצול פרצה", אומר מנהל בכיר בענף התחבורה הציבורית. "במקום לקרוא לאוטובוס 'אוטובוס להסעת תלמידים' ולהתקין חגורות בטיחות, בעלות של 10-15 אלף שקל, נותנים לו מספר של קו עירוני רגיל - על אף שברור שאין קו אוטובוס כזה ושמבוגרים לא נוסעים בו". משרד התחבורה מודע לפרצה, אומר הבכיר: "הם יודעים היטב שלא ניתן להתקין חגורות בטיחות בכ-1,500 אוטובוסים, חלקם ישנים, שמשמשים כיום להסעות תלמידים, ולכן הם אישרו לחברות ההסעה להסיע את התלמידים בקווים עירוניים".

לעיתים לא ניתן להתקין חגורות

"מדי בוקר אני מלווה את בני אל תחנת ההסעה", מספר אב מודאג ממודיעין. "מצד אחד בני יושב שם לא חגור, ומצד שני מעולם לא ראיתי אדם מבוגר נוסע בקווי האוטובוס הללו. למיטב ידיעתי הם משמשים לתלמידים". חברות הסעה רבות נמנעות מהתקנת חגורות בטיחות, ולא רק משיקולים כספיים: "באוטובוסים ישנים לא ניתן לבצע את ההתקנה, מכיוון שהכיסאות מחוברים לרצפה בארבעה ברגים בלבד, ולא יעמדו בעומסים של טונה וחצי ומעלה שנוצרים בזמן תאונה", מסביר המנהל הבכיר.

דני שבי, בעל חברת מרגלית, אמר בתגובה: "הקווים האמורים הם קווי תחבורה ציבורית פנימיים בעיר מודיעין, בהם אין צורך בחגירת חגורת בטיחות. גם מבוגרים נוסעים בהם. מדובר באוטובוסים ציבוריים לכל דבר, שמסלולם הותאם כך שיעבור גם ליד בתי ספר בשעות העומס בהן תלמידים זקוקים להסעה".

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully