וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת 1,437 לנביא מוחמד

יוני מנדל

1.4.2007 / 10:19

בעולם המוסלמי מציינים את החג בתהלוכות ובקריאת ספר על חיי הנביא. כניסת שר פלסטיני לתפילה בחברון - נמנעה

חגיגות יום ההולדת של הנביא [[מוחמד]] החלו אתמול ומצוינות גם היום ברחבי העולם המוסלמי. תאריך הלידה של הנביא מוחמד, שנולד לפני 1,437 שנה ב-570 לספירה, לא נזכר במפורש בספר ה[[קוראן]] או בכתבי דת איסלמיים אחרים. עם זאת, בתקופה מאוחרת יותר, לאחר מותו, החליטו חכמי הדת המוסלמים לקבוע את היום ה-12 בחודש רביע אל-אוול המוסלמי, שהוא למעשה ה-31 בחודש מרץ והאחד באפריל.

את החג מציינים מוסלמים דתיים ברחבי העולם בתהלוכות לזכרו של הנביא. כמו כן נהוג לקרוא ביום זה את אל-סירה אלנבוויה, הוא ספר הלכות חייו של הנביא מוחמד, שעל פיו אמור כל מוסלמי לנהוג. על פי המסורת המוסלמית התגלותו של מוחמד ותחילת כתיבת הקוראן החלה בשנת 610, עת התבודד מוחמד באחת מהמערות מחוץ ל[[מכה]]. המלאך גבריאל ביקש ממנו לקרוא את פסוקי הקוראן הראשונים, ויכולתו של מוחמד לקרוא אותם, למרות שמעולם לא למד קריאה, נחשבת לנס הראשון של ה[[איסלם]].

"אללה העדיף את האיסלם"

מבין האירועים הייחודיים שהתקיימו השנה לציון יום הולדתו של הנביא מוחמד, בלט טקס דתי בהנחייתו של מנהיג לוב [[מועמר קדאפי]]. קדאפי השתתף בטקס בניז'ר יחד עם נשיאי סודן, ניגריה, ניז'ר, מאלי וסיירה-לאון. בנאומו ציין קדאפי את חשיבות האיסלם, את התיקון שהביאה הדת הזו אל העולם ואת העדפתו של אללה את נבואת האיסלם על שאר הנבואות.

אירוע מרכזי נוסף שמאוזכר באתרי החדשות הערביים הוא הטקס שצפוי היה להתקיים במערת המכפלה בחברון, אך בוטל לאחר שנמעה כניסתו של שר הדתות הפלסטיני למקום. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה, כי השר, ד"ר חוסיין תרתאווי, לא הורשה להיכנס למתחם ולהוביל את התפילות ליום הולדתו של הנביא. לדבריו, "נמנעה ממני הכניסה בגלל שאני סמל פוליטי של ממשלת האחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully