וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות לוינוגרד: התפטר

1.4.2007 / 12:41

לדברי משפחות ששכלו את בניהן במלחמת לבנון, אם אין בכוונת וינוגרד לפרסם את עדויות המפתח של פרץ, חלוץ ואולמרט, עליו להתפטר. בג"ץ יכריע היום בעניין פרסום העדויות לפני פסח

חבר המשפחות השכולות ששכלו את בניהן במלחמת לבנון השנייה פנו היום ליו"ר הוועדה לבדיקת מחדלי המלחמה אליהו וינוגרד בדרישה שיתפטר, אם אין בכוונתו לפרסם את עדויות המפתח בוועדה.

"מדוע מגיע לנו, לאחר כל מה שעברנו, להיות תלויים בחסדי ראש ממשלה ושר ביטחון ציניים, חסרי אחריות לאומית שמתעסקים כל היום בדרכים לשפר את ה'פופולריות' שלהם?" - דברי ההודעה שפרסמו. המשפחות טענו, כי לעדויות חשיבות בהשבת אמון הציבור.

בבקשה נכתב, כי אם אין בכוונתו של וינוגרד לעמוד בבקשה, "אנו קוראים לך להתפטר עוד הבוקר מוועדה זו, כדי לאפשר להקים ועדת חקירה ממלכתית". עוד נטען, כי וינוגרד "חבר בוועדה מטעם, המביישת את פועלך ואת מעשיך בכל חייך עד לימים אלה".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) שהגישה את העתירה בדרישה לפרסם את עדויות המפתח, אמרה כי "ראש הממשלה ואנשיו מנסים לטשטש את חלקם במלחמה הכושלת בטענה שהם שומרים על ביטחון המדינה", כך דווח בגלי צה"ל. היום יכריע בית המשפט בשאלת פרסום עדויות שר הביטחון עמיר פרץ, ראש הממשלה אהוד אולמרט והרמכט"ל לשעבר דן חלוץ לפני הפסח.

כתבי "הארץ" ניר חסון, יובל יועז ומזל מועלם:

ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) אמר כי ראש הממשלה משתמש שוב בטיעוני ביטחון כדי לשרוד פוליטית, כפי שעשה כשפעל למנוע את פרסום דו"ח מבקר המדינה על מחדלי העורף במלחמה.

ח"כ אופיר פינס (עבודה), שכיהן כשר בעת המלחמה, אמר כי "השקיפות הציבורית היא ערך ראשון במעלה שיש לשמור עליו גם במקרה זה. זאת תוך מציאת האיזונים שיאפשרו את פרסום הפרוטוקולים לצד השמירה על האינטרס הבטחוני."

נימוקי הפרקליטות - טכניים בלבד

פרקליטות המדינה צפויה לפנות היום לבג"ץ בבקשה לדחות את פרסום הפרוטוקולים של העדויות שנשמעו בפני ועדת וינוגרד, למרות שבדיון קודם קבעו שופטי בג"ץ כי על הוועדה לפרסם את שלושת הפרוטוקולים של העדים הבכירים - אולמרט, פרץ וחלוץ - עד לחג הפסח.

הטיעונים שצפויים לעלות בבקשה הם טכניים, לפיהם הוועדה והצנזורה הצבאית לא הספיקו לעבור על הפרוטוקולים כדי להסיר מהם חלקים בעלי רגישות ביטחונית ומהותיים. ייתכן שיועלה גם טיעון נוסף, הנוגע להבטחה שניתנה לעדים כי עדותם לא תפורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully