וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד: נדבר עם שרים שאינם מחמאס

31.3.2007 / 16:23

שרי החוץ של האיחוד החליטו שלא להחרים לחלוטין את ממשלת האחדות הפלסטינית. שרי החוץ והאוצר הפלסטינים יבקרו בקרוב באירופה

שרי החוץ האירופים אימצו, אחרי דיון בוועידתם בברמן גרמניה, מדיניות גמישה מול ממשלת האחדות הפלסטינית החדשה, והסכימו על קיום מגעים עם שרי הממשלה שאינם חברי חמאס. האיחוד האירופי החרים את ממשלת חמאס על סירובה להכיר בישראל.

לדברי שר החוץ הספרדי מיגל אנחל מורטינוס אחרי סיום הדיון, "הסכמנו לדון עם בני שיח שאינם אנשי חמאס ובהם שר האוצר, שר הפנים ושר החוץ". שר החוץ הגרמני פרנק-וולטר שטיינמאייר אמר כי הממשלה הפלסטינית החדשה תימדד לפי מעשיה.

כמו כן, הביעו שרי החוץ של [[האיחוד האירופי]] תמיכה ביוזמת השלום הערבית, שקיבלה אישור מחודש בוועידה בריאד השבוע. מורטינוס התייחס לנושא זה ואמר כי אסור "לקהילה הבינלאומית לאבד את ההזדמנות לשלום. כבר איבדנו הזדמנויות רבות מדי".

שינוי הגישה כבר החל לקבל יישום בשטח: שר החוץ הפלסטיני זיאד אבו עמר יבקר בפריס בשבוע הבא, ונציבת האיחוד האירופי לקשרי חוץ בניטה פררו ולדנר כבר הזמינה את שר האוצר הפלסטיני סלאם פיאד לבריסל ב-11 באפריל על מנת לדון בדרכים להעביר סיוע כספי לפלסטינים. היא הבהירה כי לא יהיה חידוש בן לילה של סיוע כספי ישיר, אולם אמרה שמנגנון עוקף חמאס שהקים האיחוד ימשיך לפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully