וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: לסיים המשבר באופן דיפלומטי

31.3.2007 / 17:26

שרת החוץ הבריטית קראה לטהרן לפתוח בדיאלוג. שגריר אירן ברוסיה הכחיש שאמר כי החל ההליך המשפטי נגד 15 המלחים השבויים

בריטניה מנסה לגרום לאירן לסיים את המשבר בין שתי המדינות, עקב שבייתם של 15 מלחים בריטים, בדרכי שלום. שרת החוץ הבריטית מרגרט בקט אמרה כי ארצה מוכנה לפתוח בדיאלוג עם טהרן, כדי לפתור את המצב באופו דיפלומטי.

עוד סיפרה בקט, כי ארצה שיגרה לאירן תגובה כתובה בנוגע לסוגיית המלחים השבויים, אולם לדבריה, אירן טרם השיבה לבריטניה על איגרת זו. בסיום ועידת שרי החוץ של האיחוד האירופי היא אמרה כי "הגבנו ונתחיל בדיונים בהתאם לתגובה זו. זו עונת החגים באירן ודבר זה עלול להקשות על הנושא". לטענתה, המלחים סיירו במים הטריטוריאליים של עירק.

בתוך כך הכחיש שגריר אירן ברוסיה כי אמר שבטהרן החלו הליכים המשפטיים הדרושים להעמדתם לדין של 15 המלחים הבריטים העצורים בשטחה. מוקדם יותר דווח, כי בראיון לטלוויזיה הרוסית אמר השגריר כי ה-15 עלולים לעמוד לדין בגין הפרת החוק הלאומי וחדירה למים הטריטוריאליים של אירן, וכי אם ייאספו ראיות מספיקות ותוכח אשמתם, הם ייענשו בהתאם לחוק.

אוסטרליה הצטרפה היום לאיחוד האירופי בדרישה מאירן לשחרר את השבויים הבריטים. בשיחה של שר החוץ האוסטרלי עם מקבילו האירני, הודגש, כי אי שחרור השבויים עלול להעמיק את בידודה של אירן מהעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully