וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה לוחצת על אירן לשחרר הבריטים

31.3.2007 / 10:35

שר החוץ האוסטרלי הזהיר את עמיתו האירני, כי המשבר עלול להימשך ולהחריף. בכך יישרה אוסטרליה קו עם האיחוד האירופי

שר החוץ האוסטרלי אלכסנדר דאונר שוחח בטלפון עם עמיתו האירני מנושהר מותאקי בנוגע למשבר החיילים הבריטים החטופים, והביע בפניו את זעמו על הדרך בה מנהלת אירן את המשבר. בקול ישראל דווח שדאונר הזהיר את מותקי, כי אם לא ישוחררו 15 המלחים הבריטים "המשבר עלול להחמיר ולהעמיק את בידודה של אירן בעולם".

שר החוץ האירני אמר לו בתגובה, כי על בריטניה להודות תחילה שהחיילים שהו במים הטריטוריאלים של אירן, ורק אז אפשר יהיה לדון על שחרורם. דאונר השיב לו, כי טענות על הסגת גבול יש לברר בערוצים הדיפלומטים ולא באמצעות תפיסת בני ערובה.

הסכסוך הוא לא בין אירן לבריטניה

בכך הצטרפה אוסטרליה לקו שמוביל האיחוד האירופי בנוגע לפרשת החטופים באירן. אמש הבהיר האיחוד האירופי, כי הסכסוך בין אירן לבריטניה אינו נוגע רק לשתיהן בלבד, וכי לימינה של בריטניה מתייצבות מדינות האיחוד האירופי כולו. בהודעת האיחוד נאמר, כי אם לא ישוחררו באופן מיידי החטופים ייאלץ האיחוד "לנקוט צעדים".

אמש החליטו גם שרי החוץ של האיחוד לשלוח את מתאם מדיניות החוץ של האיחוד חאווייר סולאנה לטהרן. סולאנה הודיע, כי יבהיר לטהרן ש"הסכסוך אינו בינה לבין בריטניה, אלא בינה לבין כל מדינות האיחוד האירופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully