וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישו מעולם לא היה מתוק יותר

31.3.2007 / 8:11

הסוף לייסוריו של הצלוב: גלריה במנהטן חזרה בה מכוונתה להציב פסל עשוי משוקולד של ישו, עירום כביום היוולדו

גלריית אומנות ב[[מנהטן]] חוללה סערה לא קטנה כשהודיעה שהיא עומדת להציג בשבוע הבא פסל של [[ישו]] הצלוב בגודל טבעי, עשוי משוקולד, ועירום כביום היוולדו. הכנסייה הקתולית לא אהבה את היוזמה המתוקה, ולבסוף נאלצו בעלי הגלריה להכנע.

הפסל "אלוהי המתוק" שעוצב על ידי קוסימו קאוולרו היה אמור להיות מוצג מדי יום למשך שעתיים בחלון הראווה של הגלריה רוג'ר סמית. בעלי הגלריה התכוונו להציב אותו ביום שני הקרוב, ימים ספורים לפני "[[יום שישי הטוב]]", שמסמן במסורת הנוצרית את צליבתו של ישו.

הליגה הקתולית לזכויות דתיות ואזרחיות איימה להחרים את מלון רוג'ר סמית, ומנהליו התקפלו מדי. "קיבלנו את מה שרצינו", אמרה דוברת הליגה. "אנחנו מרוצים מהתוצאה". היא אמרה שהפסל הוא "עלבון לנצרות", והוסיפה: "הם לעולם לא היו מעזים לעשות משהו דומה עם פסל שוקולד של [[הנביא מוחמד]] ערום ואיברי המין שלו חשופים במהלך ה[[רמאדן]]". הארכיבישוף של ניו יורק, הקרדינל אדוארד איגן, קרא לפסל "שערורייתי ומחליא".

מתיו סמלר, המנהל האומנותי של הגלריה, מאוד לא מרוצה ממהחלטה, והודיע שיחפש מקום אחר להציג בו את הפסל. "אני רואה בזה הרהורים בשלוש רמות", אמר סמלר, "העובדה שזה שוקולד, העובדה שהוא ערום והעובדה שהשוקולד שחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully