וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תתלונן למועה"ב על אירן

שי אילן

29.3.2007 / 17:37

אירן הודיעה שלא תשחרר את החיילת השבויה בגלל התנהגות בריטניה. צרפת זימנה את השגריר האירני לשיחה במשרד החוץ

קיפאון דיפלומטי במגעים בין בריטניה לאירן בעניין שחרור החיילים השבויים. אירן אמרה שתעכב את שחרור החיילת השבויה פיי טרני, אם בריטניה תפנה למועצת הביטחון או תקפיא את המגעים הרשמיים עמה. את הדברים אמר ראש המועצה האירנית לביטחון לאומי עלי לאריג'ני. "המנהיגים הבריטים העריכו לא נכון את העניין", אמר לאריג'ני לרדיו הממלכתי. באותו ראיון הוא גם רמז שאירן עשויה להעמיד את החיילים השבויים למשפט.

מוקדם יותר דרש שר החוץ האירני מנושהר מוטקי שבריטניה תודה שהחדרה למים הטריטוריאליים של אירן ותתנצל, כבסיס לפתרון המשבר. "אם הכניסה למים הטריטוריאליים שלנו היא טעות, ניתן לפתור את הבעיה, אבל על האנגלים להודות שזו טעות", אמר מוטאקי.

מחר ימלא שבוע לנפילת החיילים בשבי. בריטניה פנתה היום למועצת הביטחון ובקשה לגנות את הפעולה האירנית ולדרוש את שחרור החטופים מיד. הפניה לאו"ם עלולה להיתקל בקשיים בגלל שככל הנראה, רוסיה וסין לא ישמחו לנקוט עמדה.

בבקשה שהוגשה לגינוי מופיעה הטענה שהחיילים נעצרו במים הטריטוריאליים העירקיים, והרוסים יתקשו לתת גושפנקה לטיעון החד משמעי. אך סבלנותן של מדינות אירופיות אחרות פוקעת וצרפת זימנה את השגריר האירני לשיחה במשרד החוץ. השלכות אחרות של המשבר הן, למשל, עליה הדרגתית של מחירי הנפט, העומדים קרוב על מעל 64 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully