וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינפיס: הגרעין הישראלי מסכן את כולנו

שרון נובק

29.3.2007 / 17:50

ספינת הארגון, שעשתה מסע בן חודש וחצי מטהרן לישראל, הגיעה היום. בדו"ח חושף גרינפיס פרסומים זרים על מיקומי נשק גרעיני בארץ

דו"ח ארגון הסביבה "גרינפיס", שפורסם היום, טוען כי על פי פרסומים זרים ובדיקת הארגון, לישראל לא רק מתקנים גרעיניים בדימונה ובשורק, אלא גם מחסני נשק גרעיני במקומות נוספים בארץ, וכי במתקני הגרעין הללו, לכאורה, ישנן "סכנות רבות לאדם ולסביבה".

הדברים נאמרו במסגרת מסיבת עיתונאים, לרגל הגעתה של ספינת הארגון Rainbow Warrior, שעשתה מסע בן חודש וחצי מטהרן לישראל. השר לאיכות הסביבה גדעון עזרא ביטל את ביקורו בספינה, העוגנת ביפו. בקול ישראל דווח, כי השר נימק את הביטול בפרסומים אודות הגרעין: "זהו תעלול יחצ"ני זול, ולא אקח בו חלק", אמר עזרא.

"לאזרחים זכות לדעת היכן מתקני הגרעין"

בין היתר, צופה הדו"ח היווצרות עננה רדיואקטיבית שתזהם ריכוזי אוכלוסיה גדולים במקרה של תאונה . "פיזור האורניום יכול להיות רעיל, לגרום נזק לאיברים פנימיים, להגביר את הסיכוי לסרטן ופגמים גנטיים", אומר הדו"ח.

כדי להתריע על מצב הגרעין במזרח התיכון כולו, דו"ח הארגון סוקר את מצב פיתוח ואחזקת הנשק הגרעיני ואת הבעיות הסביבתיות העולות ממנו בשלוש המדינות הבעייתיות ביותר באזור: אירן, טורקיה וישראל.

לדברי גרינפיס, "לאזרחי המדינה זכות לדעת היכן נמצאים מתקני הגרעין שלה, ולהיות מודעים לסכנות לבריאות ולסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully