וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרקליטי קצב קיבלו את רוב חומר החקירה"

29.3.2007 / 17:08

לטענת פרקליטות המדינה, עורכי דינו של הנשיא קצב קיבלו רוב מכריע ומהותי של חומר החקירה בעניינו, פרט לחוות הדעת הפנימיות

המדינה דחתה היום את דרישתו של הנשיא משה קצב לקבל לידיו את כלל חומר החקירה בעניינו לפני השימוע. "אין בסיס לטענה כי השימוע לא יהיה הוגן, רק בשל מחסור במסמכים מעטים מתוך אלפים, שכלל אינם עומדים במרכז הפרשה", לשון תשובת המדינה לבג"צ. בגלי צה"ל דווח, כי לדברי הפרקליטות, אין בכוונתם למסור לעורכי הדין של קצב חוות דעת פנימיות, משום שהן אינן חלק מחומר החקירה.

קצב עתר לפני שבוע לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בדרישה לקבל לידיו את כל חומר החקירה בעניינו וכן את חוות הדעת הפנימיות שכתבו פרקליט מחוז ירושלים עו"ד אלי אברבנאל, ומנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, אפרת ברזילי, שככל הידוע, המליצו להימנע מלהגיש כתב אישום נגד קצב בעבירת אונס.

בעתירה, שהוגשה באמצעות סניגוריו, עו"ד אביגדור פלדמן ועו"ד ציון אמיר, נטען כי "הגשת כתב אישום כנגד כל אדם איננה עניין של מה בכך. היא מחשיכה את יומו של הנאשם, הופכת את חייו על פיהם, מכאן והלאה מופקע הוא מחזקת אדם והופך נאשם שכתב האישום מכתיב את אורח חייו, לעתים פוגע במשרתו ומעמדו ורובץ מעל ראשו כעננה שחורה מבשרת רע".

סנגוריו של קצב טוענים בעתירה כי הרגע המכריע מבחינתו של קצב איננו שלב הגשת כתב האישום, אלא מועד השימוע. לדבריהם, הנשיא בטוח שבכוחו להתמודד עם האישום ולהוכיח את חפותו. ואולם, ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום תגרום לנזק בלתי ניתן לתיקון שיחייב את התפטרותו מתפקיד הנשיא והקדשת משאבים נפשיים וכלכליים עצומים להוכחת חפותו, "שניתנת להוכחה כבר בשלב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully