וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתרון של שלום הוא האסטרטגיה היחידה"

יוני מנדל

29.3.2007 / 18:23

כך הצהירו מנהיגי העולם הערבי בהודעת הסיכום של הפסגה הערבית ה-19 שנחתמה היום. "לרוקן את האזור מנשק גרעיני"

הפסגה הערבית ה-19 נחתמה לפני שעה קלה בהצהרה משותפת של מנהיגי העולם הערבי. את ההצהרה קרא עמרו מוסא, מזכ"ל הליגה הערבית.

על פי ההצהרה, "אנו, מנהיגי העולם הערבי, מקבלים את יוזמת השלום הסעודית, ומאמינים שפתרון שלום צודק ומקיף הוא האסטרטגיה להשגת יציבות ושלום בין מדינות ערב לישראל". המנהיגים ציינו עוד, כי פתרון זה יושג על סמך הנוסחה של "שטחים תמורת שלום". בכך שמדינות הליגה הערבית הציבו תנאים להפסקת הסכסוך עם ישראל ולתחילת יחסי שלום עימה, הן מכירות למעשה, בזכותה של מדינת ישראל להתקיים.

ברויטרס דווח כי הצהרת הסיכום כללה גם אזהרה מפני מרוץ חימוש של נשק גרעיני באזור, וקריאה רשמית - "יש לרוקן את המזרח התיכון מכל סוגי הנשק להשמדה המונית". עם זאת המנהיגים הדגישו, כי "לכל המדינות יש זכות להשגת יכולת גרעינית לצורכי שלום".

רק קדאפי לא בא

הוועידה החלה אתמול בבוקר בהשתתפות נציגים מ-21 מדינות ערב. לוב הייתה המדינה היחידה שלא השתתפה, ומנהיג המדינה מועמר קדאפי, טען שהסיבה לכך היא "שארצי לא תשתתף בוועידה מבית היוצר של ארצות הברית", וכן כי "ארצי לא תמכור את פלסטין למרבה במחיר".

בכינוס נכח גם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון שאמר שיש "להחיות את יוזמת השלום הערבית". את הרשות הפלסטינית ייצג יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה. בנאום הסיכום אמר אבו מאזן, כי "הכוונות הפלסטיניות לשלום כנות, וכי הפלסטינים מושיטים לישראל יד לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully