וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האירני: ארה"ב לא תעז לתקוף

שי אילן ויוני מנדל

29.3.2007 / 15:16

מנושהר מוטאקי אמר היום בראיון שארה"ב עסוקה מדי במשבר הפנימי מכדי לפלוש לשטחה. ארה"ב ערכה תמרון צבאי גדול במפרץ הפרסי

מנושהר מוטאקי, שר החוץ האירני, אמר בראיון לעיתון הסעודי "אל ריאד" שלדעתו ארצות הברית לא תעז לתקוף בזמן הקרוב את אירן. מוטאקי, אחד השחקנים המרכזיים בדרמה המתפתחת מאז שנשבו החיילים הבריטים התייחס בכך לדיווחים אתמול מפי גורמים מודיעיניים לפיהם צבא ארה"ב נערך בכוחות מוגברים על גבול אירן ומתכונן לתקיפה.

ארה"ב הכחישה אתמול שהיא מתכוננת לתקיפה של אירן, אולם היום התחילה התרגיל צבאי במפרץ הפרסי, הגדול מסוגו מאז שנת 2003. בתרגיל המריאו מסיפון נושאות המטוסים האמריקאיות במפרץ מטוסי קרב ומטוסי ריגול. מן הפנטגון נמסר גם היום שהתרגיל לא נועד להסלים את המתיחות על גבול אירן. שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הביע התנגדות לתמרון האמריקאי ואמר שכל פעולה בה נעשה שימוש בנשק, מחריפה את המתיחות במפרץ הפרסי, שממילא נדון לפורענות.

מוטאקי נשאל מה תהיה תגובת אירן, במידה שארה"ב תתקוף אותה. הוא התחמק מתשובה ישירה, אבל אמר שלדעתו ארה"ב לא תסתכן בגרימת משבר, בשעה שהיא כבר נמצאת במשבר פנימי. מוטאקי כיוון להצבעות בשבוע האחרון של הקונגרס והסנאט בארה"ב נגד המשך השהייה בעירק. לדעת מוטאקי גם ישראל מצויה בתקופה חלשה ביותר והוא התבטא ברוח זו בפגישה עם אבו מאזן והניה אתמול בריאד.

בריטניה כיתרה את נציגות אירן בבצרה

על פי דיווחים ברשת הטלוויזיה "אל ערביה", כוחות של הצבא הבריטי מכתרים את השגרירות האירנית בבצרה. הקונסול האירני בעיר אישר את הדיווחים. לדבריו: "החיילים הבריטים הקיפו את השגרירות בעשר בבוקר. אחרי 20 דקות הם התחילו לירות". לדברי הקונסול, החיילים הבריטים מנסים לערער את האירנים בגלל משבר השבויים.

דובר של הצבא הבריטי בבצרה, מייג'ור דייוויד גל, אישר שהייתה תקרית סמוכה לקונסוליה, אבל הכחיש שהיא הייתה מכוונת נגד האירנים. לדבריו, רכב משוריין התקרב לאחת השיירות הבריטיות, נערכו חילופי יריות והרכב נעלם לאחר מכן. בתוך כך אמר דוברו של ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר שבריטניה לא מעוניינת בעימות צבאי עם אירן, והיא מקווה להגיע לפתרון דיפלומטי של המשבר במהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully