וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לא נוכל לעבור עוד שנה כזו

יוני מנדל

29.3.2007 / 11:41

יו"ר הרשות אמר, כי ההשלכות להמשך המצור הכלכלי הן "הרות אסון". דחה בתוקף את הרצון לשנות את סעיף הפליטים ביוזמה הערבית

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תיאר אתמול את המצב בשטחים ואמר, כי אם לא יוסר המצור הכלכלי מעל הרשות יהיו ההשלכות על העם הפלסטיני הרות אסון. "העם הפלסטיני הגיע אל סף הסבל שלו והוא לא יוכל לסבול עוד", אמר אבו מאזן. לדבריו, "עברה עלינו שנה קשה מנשוא ולא נוכל לעבור שנה נוספת כזו". העיתון "אלמוסתקבל" הרואה אור בלבנון דיווח, כי אבו מאזן דרש ממדינות העולם לגלות אחריות ולהסיר את החרם לפני שיהיה זה מאוחר מדי.

במהלך הראיון נשאל אבו מאזן לגבי 350 אלף הפליטים הפלסטינים החיים בלבנון, ואת העתיד שהוא צופה להם. אבו מאזן ענה, כי ההנהגה הפלסטינית מסרבת בתוקף להסכים עם יישובם של פליטים פלסטינים בלבנון. לדבריו, "הפליטים הפלסטינים יכולים להיות מיושבים רק בפלסטין [בגבולות 48', י.מ.], ולא בשום מקום מחוצה לה".

"סעיף הפליטים לא יתוקן"

אבו מאזן, השוהה כעת ב[[ריאד]] בפסגת מדינות ערב ה-19, ציין באותו הנושא שהפלסטינים מסרבים לדון בשום אופן בתיקון סעיף הפליטים ביוזמת השלום הערבית. "אינני רואה כל סיבה לשינוי סעיף זה או אחר ביוזמת השלום", הוא אמר.

הסעיף השנוי במחלוקת מסתמך על [[החלטה 194]] של האו"ם, המכירה בזכותם של פליטים לשוב למקום מושבם המקורי. סעיף זה היה הסיבה העיקרית לסירובה של ישראל להכיר ביוזמת השלום הערבית, ולאחרונה הדגישה את הדבר שרת החוץ ציפי לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully