וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמון יחליט על עתידו הפוליטי אחרי פסח"

29.3.2007 / 16:47

כך טוענים מקורבים לשר לשעבר בעקבות החלטת ביהמ"ש להשאיר את הרשעתו על כנה, אך לא לסווגה כעבירה שיש בה קלון. בכירים בקדימה: מועמד להחלפת הירשזון

מקורביו של השר לשעבר חיים רמון אומרים כי הוא יחליט האם לחזור לחיים פוליטיים רק אחרי חג הפסח. הם מציינים כי החוק ברור ואינו מונע את המהלך. כך דווח בגלי צה"ל.

בית משפט השלום בתל אביב קבע הבוקר בהרכב של שלושה שופטים להשאיר על כנה את ההרשעה רמון, לאחר שהורשע בביצוע מעשה מגונה בכוח בחיילת שעבדה בלשכת ראש הממשלה. עם זאת, החליטו השופטים, שהעבירה בה הורשע אינה נושאת קלון, וגזרו עליו 120 שעות עבודות שירות ו-15 אלף שקלים שיאלץ לשלם למתלוננת.

"אין מניעה שרמון יחזור לפוליטיקה"

מכיוון שבית המשפט החליט שהעבירה היא לא עבירה הנושאת עימה קלון, רמון לא ייאלץ להתפטר מהכנסת. בכירים בקדימה אמרו כי ההחלטה סוללת את דרכו של רמון לחיים המפלגתיים, ומסמנת אותו כמועמד המוביל להחלפתו של האוצר אברהם הירשזון, אם זה ייאלץ לעזוב את משרדו בשל החשדות הפליליים נגדו.

סנגורו של רמון, עו"ד דן שיינמן, אמר בתגובה כי הוא מרוצה שבית המשפט קבע שאין קלון בעבירה בה הורשע, וכי אין מניעה להמשך דרכו הפוליטית של רמון. עו"ד שיינמן הוסיף כי אין הוא יודע אם בכוונת רמון לערער על הפסיקה. "העובדה שלא נקבע קלון היא משמעותית. אין מניעה מבחינת החוק שרמון ימשיך לכהן כחבר כנסת".

יהיה ערעור?

כתב "הארץ" יובל יועז מוסיף:

במשרד המשפטים עדיין לא התקבלה החלטה אם להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי על ההחלטה. הדיון בעניין זה אמור להתקיים בקרוב, אצל היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז.

לקראת הטיעונים לעונש התגבשה בפרקליטות החלטה לדרוש מבית המשפט לקבוע שבעבירה היה קלון, וזאת במטרה למנוע את חזרתו של רמון לממשלה ולהביא אף להעברתו מכהונת חבר כנסת.

חוק יסוד: הכנסת קובע כי ח"כ שהורשע בפסק דין סופי בעבירה פלילית שיש עמה קלון, תיפסק חברותו בכנסת באופן אוטומטי. לפני שבוע אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק, שלפיו גם אם פסק הדין אינו סופי, מושעה חבר הכנסת המורשע אוטומטית מהכנסת, והדבר אינו נתון לשיקול דעתה של ועדת הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully