וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסלמי ראשון כשגריר ארה"ב באו"ם

יוני מנדל

29.3.2007 / 9:52

זלמאי חלילזד, מוסלמי-סוני יליד אפגניסטן, זכה לאמון חברי הסנאט אמש. הוא יהפוך לשגריר האמריקאי המוסלמי הראשון באו"ם

הוועדה לענייני חוץ בסנאט האמריקאי הצביעה אמש על מינויו של זלמאי חלילזד לתפקיד שגריר ארצות הברית באו"ם. חלילזד, מוסלמי סוני בן 55, יליד אפגניסטן, כיהן במספר משרות בכירות במשרד החוץ האמריקאי. בין היתר כיהן חלילזד כשגריר ארצות הברית באפגניסטן, ובימים אלו הוא מסיים את תפקידו כשגריר ארצות הברית בעירק. רשת אלערביה דיווחה, כי כעת ממתין מינויו של זאד למשרה באו"ם לאישור סופי של המועצה הכללית.

מינויו של חלילזד הסתמן בנאום שנשא לפני שבועיים בבית הנבחרים האמריקאי. חלילזד זכה אז לקבלת פנים חמה מצד בכירי המפלגות הרפובליקאית והדמוקרטית, כמו גם למחיאות כפיים סוערות בנאומו. "מן הראוי שאף אדם לא יפקפק בחוקיות העבודה שאנו עושים בעירק.... כל פעולותינו שם הן במסגרת החוק והצדק הבינלאומי", אמר חלילזד בנאומו. פרשנים אמריקאים ציינו אז שההערכה המלאה לה הוא זוכה מעידה על סיכויים גדולים לזכות במשרה באו"ם.

חלילזד צפוי לרשת את מקומו של ג'ון בולטון, השגריר הנוכחי באו"ם. בולטון הודיע בחודש דצמבר האחרון על כוונתו לסיים את תפקידו, בעקבות ההתנגדות העזה של הדמוקרטים להמשך כהונתו. באם ימונה חלילזד לתפקיד, הוא יהפוך למוסלמי האמריקאי הראשון הנושא במשרה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully