וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לביה"ד לעבודה: צווי מניעה לשובתים

29.3.2007 / 17:23

בכך מבקשים התעשיינים למנוע את שביתת 40 אלף עובדי משרדי הממשלה שהחלה הבוקר. בתי החולים פועלים במתכונת שבת

התאחדות התעשיינים פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו לעובדי המדינה להפסיק את השביתה ולחזור לאלתר לעבודה. בהתאחדות התעשיינים טוענים שהשביתה פוגעת בהם בשל העיכוב בהעברת סחורות במכס ובמעברי הגבול.

זאת בעקבות השביתה במשרדי הממשלה עליה הודיעה ההסתדרות אמש, שהחלה הבוקר. ארבעים אלף עובדים במשרדי הממשלה שובתים, במחאה על סירובו של משרד האוצר לתקן את המכרז למתן שירותים בנקאיים.

השביתה מקיפה את כל משרדי הממשלה, כמו גם את בתי המשפט, הביטוח הלאומי, שרות התעסוקה, מרשם האוכלוסין, בתי הדין הרבניים ומשרד הרישוי. בתי החולים הממשלתיים עבדו במתכונת שבת. בעקבות השביתה לא ניתנו שירותי הוצאת דרכונים ותעודות זהות, לא התקיימו מבחני נהיגה, לא ניתנו טיפולים וטרינריים ולא נפתחו מרפאות החוץ בבתי החולים.

עם זאת, לא מדובר בשביתה כללית, והיא אינה כוללת את נמל התעופה בן גוריון, מערך הרכבות וגופים נוספים שהושבתו במסגרת השביתה הכללית האחרונה.

"המכרז פוגע בתנאי העובדים"

הרקע לשביתה הוא הסכסוך המתמשך בין ההסתדרות לבין המדינה בנוגע למכרז על השירותים הבנקאיים של עובדי המדינה. בעבר סופקו שירותים אלה על ידי בנק יהב, אך לפני מספר חודשים פרסמה המדינה מכרז בין הבנקים לבחירת ספק חדש.

ההסתדרות טוענת כי תנאי המכרז פוגעים בתנאים הכלכליים של עשרות אלפי עובדים, ודורשת מן המדינה לתקן את המכרז ולהותירו בתחום ההלוואות בלבד. כמו כן, קוראת ההסתדרות לחשב הכללי באוצר ירון זליכה לשוב מחופשתו בקנדה על מנת שניתן יהיה לפתור את הסכסוך עם האוצר.

פרסום ראשון: 28.3.07, 22:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully