וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיומים - הלסביות הערביות חוגגות

יוני מנדל

28.3.2007 / 13:17

עמותת "נשים לסביות ערביות" לא נכנעה לאיומי הדתיים ותקיים היום כינוס לציון 5 שנים להיווסדה. התנועה האיסלמית: יש לטפל בנגע

היום יתקיים בחיפה כינוס חגיגי של עמותת "אסוואת" - נשים לסביות ערביות פלסטיניות. הכינוס, לציון חמש שנים לייסוד העמותה, יתקיים בצל איומים חריפים של חברי התנועה האיסלמית בישראל ושל חברי כנסת ערבים. בשל איומים אלו קראה הוועדה העולמית להגנה על זכויות הקהילה ההומו-לסבית לרשויות בישראל, "להבטיח את ביטחונן של המשתתפות".

ארגון "אסוואת" (שפירושו בעברית – "קולות", י.מ), הוא ארגון הגג לקהילת הגאווה הערבית בישראל, וחברות בו כ-85 נשים פלסטיניות מישראל ומהשטחים הפלסטינים.

מנהלת העמותה רוודה מרקס אמרה בראיון לאל-ערביה, כי "בשלב זה אינני מעונינת להגיב לאחרים (המתנגדים לקיום הכינוס – י.מ) ואני משאירה את התגובה לארגונים החברתיים האחרים התומכים בנו".

בהודעת הארגון נכתב, כי "אנו, נשים ערביות פלסטיניות לסביות רוצות לזכות בזכויות שלנו ובכיבוד הנטיות שלנו". בהודעה נכתב עוד, כי "אנחנו למען כולם ולמען עצמנו, וכי נשמש כגשר לחברות אחרות בעולם, ובכך נשבור את מחסום השתיקה והפחד בתוך החברה הערבית". "הכינוס נועד לחזק את בני קהילת הגאווה הערביים ואת ההכרה של החברה הערבית בהם", לשון ההודעה.

"צריך לטפל בהם בתרופות"

לפני ימים אחדים התבטא ח"כ עבאס זכור (רע"מ-תע"ל) בחריפות נגד הכינוס ואמר, "כי הוא מבייש את החברה הערבית". לדברי זכור, "אנו מגייסים אנשי דת בשביל לקיים הפגנת מחאה נגד הכינוס ובשביל להזהיר את הבנות מקיומו".

מהתנועה האיסלמית נמסר, כי "יש לבטל את הארוע, שכן החופש שאנו נהנים ממנו לא נותן לנו רשות להתנגד לטבע האדם". בהודעת הארגון נאמר, כי "עלינו לטפל בנגע החברתי הזה, וכי יש טיפול תרופתי לבעיה ממנה סובלים אנשי הקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully