וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה משעה את הקשרים עם אירן

שי אילן

28.3.2007 / 12:58

משרד ההגנה הבריטי במלחמת גרסאות עם אירן. טוען שהחיילים היו במרחק של 1.7 מיילים ימיים בתוך הגבול העירקי

שרת החוץ הבריטית מרגרט בקט אמרה היום בנאום בפרלמנט שבריטניה תשעה את כל הקשרים הרשמיים עם אירן עד לסיום משבר השבויים. היא שבה והדגישה שבריטניה רואה בחומרה את המעשה. ראש הממשלה טוני בלייר אמר בנאומו בפרלמנט שהגיעה העת להגביר את הלחץ הדיפלומטי על אירן.

משרד ההגנה הבריטי הודיע לפני כן שנתוני הלוויין מאשרים שהחיילים הבריטים נשבו בשטח עירק, במרחק 1.7 מיילים ימיים מהגבול הימי. במסיבת עיתונאים אמר דובר משרד ההגנה שהכוח נתקל במארב ושהקואורדינטות שמסרו האירנים היו מוטעות בכוונה.

רשת הטלוויזיה "סקיי" פרסמה תמונה של מכשיר ניווט לווייני בידי איש צוות המסוק מעל לספינה העירקית שעל סיפונה ערכו המלחים חיפוש. על המכשיר מצויינות הקואורדינטות שתומכות בטענה הבריטית. שרת החוץ בקט אמרה בנאומה בפרלמנט שגם הקואורדינטות שמסרו האירנים נמצאות בתחום הטריטוריאלי העירקי.

מנגד, אירן כינתה את הפעולה הבריטית "מעשה חודרני" שהצדיק את מעצר החיילים. לדברי אירן, החיילים הבריטים שטו למרחק של חצי מייל ימי מעבר לגבול האירני ולקיחת בשבי צריכה לשמש הרתעה שתמנע הישנות של חדירות כאלה.

עם זאת, שתי המדינות אינן מעלות את הטונים לכלל התלהמות. אירן נמנעה מלחזור על הטענות בדבר האשמת המלחים הבריטים בריגול. ראש ממשלת טורקיה טאיפ ארדואן אמר היום שייתכן שדיפלומטים טורקים יורשו לבקר את החיילים האנגלים, ושהתפתחות חיובית צפויה בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully