וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקיות פלסטיק? לא בסן פרנסיסקו

28.3.2007 / 3:19

חוק שאושר במועצת העיר יאסור על סופרמרקטים לחלק ללקוחותיו שקיות פלסטיק. ניסיונות קודמים להפחית השימוש כשלו

עיריית סן פרנסיסקו הצביעה היום על חוק האוסר על סופרמרקטים להשתמש בשקיות ניילון, במטרה לקדם את המיחזור. בכך הפכה העיר לראשונה בארצות הברית האוסרת על שימוש בשקיות ניילון.

על פי החקיקה שהתקבלה במועצת העיר, סופרמרקטים ובתי מרקחת לא יוכלו להציע ללקוחותיהם שקיות פלסטיק לארוז את המוצרים שקנו החל מעוד שישה חודשים. "ערים ומדינות רבות בעולם כבר אסרו על שימוש בשקיות פלסטיק" אמר רוס מירקרימי, שקידם את החוק החדש. "הפיכת [[סן פרנסיסקו]] לעיר הראשונה בארצות הברית שתאסור שימוש בשקיות פלסטיק הוא מהלך נהדר" אמר והוסיף כי מקווה ערים נוספות ברחבי ארצות הברית ילכו בעקבות סן פרנסיסקו.

לפי נתוני עיריית סן פרנסיסקו, מדי שנה משתמשים תושבי העיר והמבקרים בה ב-181 מיליון שקיות פלסטיק. תוכניות שבוצעו בעבר להפחית השימוש ולמחזר שקיות הפלסטיק נכשלו, ורק אחוז אחד מסך שקיות הפלסטיק נשלח ל[[מיחזור]].

מירקרימי אמר כי האיסור החדש יחסוך מיליון ו-700 אלף ליטרים של [[נפט]] מדי שנה וכ-1,400 טונות מפסולת הנשלחת כל שנה להטמנה. עם זאת החוק החדש מתיר שימוש בשקיות פלסטיק ממוחזרות, שאינן בשימוש כיום.

ראש עיריית סן פרנסיסקו גאווין ניוסם צריך לאשר או להטיל וטו על החוק החדש. דוברו, נתן באלארד אמר כי יש סיכוי סביר שהוא יאשר את החוק החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully