וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: זהו קרב על דמות החברה הישראלית

28.3.2007 / 0:07

בראיון לערוץ 1 אמר היועץ המשפטי לממשלה כי על המערכת הציבורית להתמודד עם השחיתות הגואה

"בכל מדינה דמוקרטית יש מידה מסוימת של שחיתות, אבל אנחנו במערכת המשפטית מנהלים היום קרב על דמותה של החברה הישראלית, ומונעים ממנה להפוך למדינה המנוהלת על ידי שחיתות, מדינת עולם שלישי". כך אמר יועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בראיון לערוץ 10.

מזוז הציע לאתר את התופעות החברתיות מהן נובעת השחיתות ולהלחם קודם כל בהן. הוא הסביר כי רוב תופעות השחיתות הנוכחיות נבעו ממרכזי המפלגות, וכשמערכת המשפט הבינה את זה היא נלחמה בתופעה עד חורמה, החל בכלים פליליים של העמדה לדין לראשונה על מינויים פוליטיים ועד תיקונים בחקיקה.

עם זאת, אמר מזוז, כי על אף ריבוי פרשיות השחיתות במערכת הפוליטית, ישראל רחוקה מלהיות מדינת עולם שלישי. "מדינת עולם שלישי היא מדינה שבה שחיתות היא חלק ממחזור הדם, חלק מעולם השלטון" אמר, "ובמדינת עולם שלישי, ראש הממשלה והשרים לעולם לא בחקירה".

"קצב מסר פרטים לא נכונים"

מזוז התייחס בפירוט לפרשיות השונות. הוא ביטל את הטענות,לפיהן מעלילים עלילות על שר האוצר אברהם הירשזון בכוונה תחילה. "ככל שהראיות מצטברות והופכות מגוונות יותר, ההסתברות שמישהו תופר תיק להירשזון יורדת", אמר. אולם, הוא סייג את דבריו ואמר כי עדיין מוקדם מדי לומר אפילו אם תהיה תשתית ראייתית שתאפשר לקבוע אם יש סיבה להעמיד אותו לדין או לא.

מזוז הפריך את הטענות כי קיום החקירות נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בעודו מכהן מפריעה לו לתפקד, והוסיף כי ראש הממשלה צריך לבדוק עם עצמו אם הוא מתפקד כשליח ציבור כראוי למרות החקירות, ולהחליט אם ראוי שיתפטר או לא.

"פרטים שונים שאמר הנשיא משה קצב לגבי התנהלות החקירה והמשטרה היו לא נכונים" אמר מזוז. הוא הוסיף כי השימוע לנשיא הוא בעל מטרה אמיתית, ולא נעשה למראית עין. "זה לא נדיר מאוד שבעקבות שימוע משתנות החלטות. האפשרות לשינוי כתב אישום או אפילו הסרתו קיימת בכל תיק".

מזוז אמר כי הוא סולד ממצב שבו המערכת המשפטית מנהלת את העניינים השוטפים, וכי יש מקום לאתיקה של המערכת הפוליטית והציבור. "במקרה של אסתרינה טרטמן לדוגמא, המערכת הציבורית התמודדה עם הבעיה", אמר, "וזה המקרה העדיף. מערכת המשפט צריכה לפעול רק כשיש כשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully