וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ערבים: אופיה היהודי של ישראל ישמר

27.3.2007 / 22:01

בכנס היסוד של התנועה הישראלית לשלום אזורי מסרו דיפלומטים ערבים כי בכל הסדר על פי היוזמה הערבית יישמר האיזון הדמוגרפי

מנהל מרכז פנורמה להטמעת הדמוקרטיה בציבור הפלסטיני וואליד סאלם אמר הערב בכנס היסוד של התנועה הישראלית לשלום אזורי, כי שר החוץ הירדני לשעבר מרוואן מועאשר ויועצו של נשיא מצרים אוסמה אלבאז הבטיחו לו מפורשות, שבכל הסדר שיושג על פי יוזמת הליגה הערבית יישמר האיזון הדמוגרפי בתוך מדינת ישראל וכן, אופייה היהודי של המדינה.

סאלם הבהיר בנאומו, כי כל הגורמים הערבים כבר הסכימו לפרש את החלטה 194 של האו"ם באופן שאינו מחייב שיבת הפליטים לתוך מדינת ישראל.

הכנס נפתח הערב במלון ויטל במרכז וייצמן בתל אביב, בסיוע קרן היינריך בל. בכנס נשמעו נאומיהם של דוברים מהשורה הראשונה של תנועת השלום הישראלית, שהביעו תמיכה ביוזמת הליגה הערבית ("היוזמה הסעודית"), וקראו לממשלת ישראל שלא להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית.

מייסדת התנועה שרון דולב התרעמה על התפיסה השוררת לדבריה בחברה הישראלית, לפיה אין לממשלה הנוכחית מנדט לשלום. היא פנתה לקהל בשאלה "ולצאת לממשלה בקיץ הקרוב יש להם מנדט?"

את הכנס חתם נאומה של סגן ראש עיריית ת"א וח"כ לשעבר יעל דיין, שהתרעמה על כך שישראל אינה משתתפת מחר בפועל בפסגת ריאד, שם תאושר מחדש יוזמת השלום. דיין הביעה אופטימיות, וטענה כי ככל שהציבור הישראלי יכיר את יוזמת הליגה הערבית, כך תגדל תמיכתו בה.

הנהלת התנועה הישראלית לשלום אזורי תתכנס ביום ראשון כדי להחליט על צעדיה הבאים ועל המשך הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully