וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלק מהמתנחלים עזבו בשקט

27.3.2007 / 19:01

כ-300 מתנחלים נותרו היום בהתנחלות המפונה. כלי רכב לא הורשו לעלות מלבד שני אוטובוסים שהגיעו לברית

בהתנחלות חומש נותרו היום כ-300 פעילי ימין, שעזבו בהדרגה את המקום. בשעות הצהרים נמשכה ירידה של קבוצות קטנות של מתנחלים מההתנחלות, מרביתם ברגל. מאז הבוקר נחסמה ההתנחלות המפונה הרמטית, וצה"ל אינו מאפשר עלייה למקום, מלבד שני אוטובוסים בהם קרובי המשפחה שערכה ברית לבנה במקום.

קבוצת צעירים חסמה הבוקר את כביש הגישה לחומש לתנועת כלי רכב צבאיים באמצעות אבנים, צמיגים בוערים ודוקרנים שפיזרו הצעירים על הכביש, ואולם כמה פעילי ימין אחרים, שהתנגדו למעשיהם, הסירו את החסימה ופתחו את הכביש לתנועה. בשעות הלילה התעמתו המתנחלים עם כוחות הביטחון במקום, וחתכו צמיגים של שלושה ג'יפים של מג"ב. המתנחלים הקימו במקום אוהלים ומבנים ארעיים. רבנים, בהם הרב שמואל אליהו, נמצאים בחומש, ומעבירים שיעורי תורה.

שהיית המתנחלים במקום מנוגדת לחוק [[ההתנתקות]]. על מלאכת פינויים של המתנחלים הנותרים יופקדו המשטרה ומשמר הגבול. כוחות צה"ל ישמשו כ"מעגל חיצוני", שמטרתו למנוע זרימת תגבורות של מפגינים למקום ולאבטח מפני ניסיונות פיגוע פלסטינים.

המתנחלים אומרים כי יתנגדו באופן פסיבי, וכי לא ירימו יד על שוטרים או על חיילים. הם מבקשים להישאר במקום, לפחות עד ליל הסדר. גרעין של 30 משפחות - רובן ממפוני חומש ושא-נור, מבקש לחזור ולהתנחל במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully