וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי קצב: מזוז אחראי להדלפות

27.3.2007 / 18:09

פרקליטי הנשיא שיגרו ליועמ"ש מכתב חריף בו הם מטילים עליו אחריות לפרסום חומרי חקירה, ואמרו שאינם כבולים להתחייבותם לא לחשוף חומרים

פרקליטי הנשיא משה קצב טוענים כי היועץ המשפטי לממשלה [[מני מזוז]] אחראי להדלפת חומר חקירה משטרתי לאמצעי התקשורת במטרה להכפיש את שמו של הנשיא ולחבל בהכנתו להליך המשפטי של השימוע המתוכנן לו. הפרקליטים מתייחסים לעדות חדשה נגד קצב, שקיומה פורסם בתקשורת, שלטענתם תוכנה וקיומה לא הגיעו לידיהם.

הפרקליטים שיגרו למזוז מכתב חריף ובו הם מטילים עליו אחריות להדלפות מחומר החקירה ומביעים בו אי אמון. עוד נכתב כי המשטרה מדליפה כדי להטיל בוץ ורפש בנשיא, ולפגוע בו באופן בלתי הפיך, וכי מחומר החקירה עולה ענן כבד על מהימנות עדותה של המתלוננת א'. בנוסף מצהירים הפרקליטים כי אינם מחויבים עוד להימנעות מחשיפת חומרי חקירה שבידיהם.

במשרד המשפטים דחו את הטענות. סגן [[פרקליט המדינה]] אלעד רוזנטל ענה למכתב, בידיעתו של מזוז, ואמר כי אינו מקבל את התחייבותם שלא לחשוף חומר חקירה. לדבריו, השונות בין דיווחי כלי התקשורת מצביעה על כך שניחושים נראו כדיווחים עובדתיים ואפשר שגורמים אחרים מחוץ למשטרה אחראים להדלפות.

מסע משולב להכפשת שם הנשיא

בראיון לקול ישראל אמר אחד מפרקליטיו של קצב, עו"ד [[אביגדור פלדמן]], כי חלק מהחומרים שנחשפו בתקשורת לאחרונה "נושאים טביעת אצבע ברורה של המשטרה" וכי עקב כך, אין לצוות הפרקליטים של קצב ברירה אלא לשנות אף הם את מדיניותם ואת "חוקי המשחק", כלשונו.

לדברי פלדמן, "יש מסע משולב של מספר גופי תקשורת להכפשת נשיא המדינה, ויש לנו מסר ליועץ: אם הוא משנה את חוקי המשחק, גם לנו יש חומרים שאמצעי התקשורת יקפצו עליהם, והם מציגים תמונה שונה מאד ממה שהוצג עד כה".

בנוגע לקיצוניות מהלך הבעת אי האמון ביועץ אמר פלדמן כי "נכון שהאמירה חריפה, אבל היא התחייבה מהסיטואציה כי הגיעו מים עד נפש. ביקשנו ממזוז לסגור את הפרצה דרכה דולפים לתקשורת חומרי משטרה והוא לא עשה מאומה. לא יכול להיות שהנשיא יוכפש ויצופה ממנו להפנות את הלחי השניה. זה שוחק אותו כאדם ואת המהלך המשפטי שאנו מבצעים".

הנשיא ייחקר במשכנו ביום חמישי לפני הצהרים, בנוגע לתלונה חדשה של אחת המתלוננות, המעלה חשד לביצוע עבירה נוספת של הטרדה מינית מצד קצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully