וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לישון ביחד? רע לבריאות

27.3.2007 / 15:42

לפחות לגברים שביניכם. מחקר חדש קובע, כי גברים ישנים רע יותר כשיש איתם מישהו במיטה, ולכן הפעילות המוחית שלהם נפגמת

שינה משותפת עלולה להזיק לכח החשיבה של הגבר – כך עולה ממחקר אוסטרי חדש. כאשר אדם מבלה את הלילה עם מישהי, בין אם קדמה לשינה פעילות סוערת ובין אם לא, שנת הלילה שלו מופרעת ולכן היכולת המנטלית והשכלית של הגבר צונחת ביום שלמחרת. כישורי המוח של נשים אינם נפגמים בלילה מכיוון שנשים ישנות עמוק יותר באופן כללי, ולכן נוכחותו של אדם נוסף במיטה אינה מפריעה להן.

פרופ' גרהארד קלוש ועמיתיו באוניברסיטת וינה, בחנו זוגות לא נשואים, ללא ילדים, בשנות ה-20 לחייהם. כל זוג נתבקש לבלות 10 לילות ביחד עם בן הזוג, ו-10 לילות בלעדיו, בעוד החוקרים בחנו את דפוסי המנוחה שלהם בעזרת שאלונים ומכשירי ניטור ידניים שהוצמדו לפרק ידם.

ביום שלאחר הלילה המשותף, נתבקשו הגברים והנשים לענות על מבחנים קוגניטיביים קצרים, ונבדקו פרמטרים רבים בגופם כולל הורמונים שונים. על אף שהגברים הודו שישנו טוב יותר עם בת הזוג, הצלחתם במבדקים הייתה נמוכה בהרבה לאחר לילה משותף מהצלחתם לאחר לילה שישנו לבד.

נשים לעומת זאת, הצליחו לישון טוב יותר, כשסוף סוף הצליחו להירדם, והעידו שהן רעננות יותר למרות הזמן הקצר שישנו. ד"ר ניל סטנלי, מומחה לשינה מאוניברסיטת סוריי, אמר כי "באופן היסטורי, לא נועדנו לישון יחד באותה מיטה. זה דבר מוזר מאוד לעשות". הוא הוסיף, כי "לחלוק חלל במיטה עם מישהו שעושה רעשים זה לא הגיוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully