וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: מדינה פלסטינית תתן לישראל ביטחון

27.3.2007 / 10:43

במסיבת עיתונאים בירושלים אמרה השרה האמריקאית שאולמרט ואבו מאזן ייפגשו בקביעות, אך "זהו לא זמן למו"מ, כעת צריך לבנות אמון"

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס אמרה במסיבת עיתונאים בירושלים, כי ראש הממשלה אהוד אולמרט ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הסכימו להיפגש על בסיס שבועי. לדבריה, היא תגיע לאזור לעתים קרובות כדי להיפגש עם השניים.

"אבו מאזן ואולמרט ידונו בצעדים מיידיים של חיי יום-יום, הסרת מחסומים, בעיות תנועה, הברחת נשק וירי רקטות על ישראל" אמרה השרה והדגישה, כי "לעניין הזה יש את תכנית מפת הדרכים, לפיה צריך להתקדם".

רייס אמרה מספר פעמים לאורך הנאום ובשלב השאלות והתשובות, כי על ישראל להבין שהקמת מדינה פלסטינית תגביר את הביטחון. רייס הביעה סיפוק מהנכונות של אולמרט ואבו מאזן להיפגש ולשוחח: "השגנו את שתכננו להשיג, והם השיגו מה שלא ציפיתי. הפגישות התכופות בין שניהם (אבו מאזן ואולמרט), הדיבור על האופק המדיני באופן תכוף הוא דבר שלא ציפיתי שיקרה - וקרה".

היוזמה הסעודית - צעד מבורך

רייס התייחסה גם ליוזמה הסעודית ואמרה שמדובר בדבר מבורך. "אנו מצפים עכשיו מידידינו רבי השנים לעשות צעד נוסף. מדינות ערב צריכת לשרטט את האופק המדיני לישראל ובמקביל להבטיח לה שמקומה באזור בטוח".

עוד אמרה שרת החוץ האמריקאית, כי "הקונפליקט הזה ארוך ימים ואני לא מצפה שבשלושה-ארבעה חודשים הוא יפתר. אני מזהה בשני הצדדים רצון עז לפתור אותו". לדבריה, היא מבינה את התסכול ואת הסקפטיות, "אבל הפלסטינים חיכו מספיק זמן למדינה משלהם וישראל חיכתה מספיק זמן כדי לזכות לשכנים שחיים איתה בשלום".

רייס סירבה להתנבא מתי תוקם מדינה פלסטינית, אך אמרה עדיין לא הגיעה הזמן למשא ומתן: "כעת הצדדים צריכים לבנות ביניהם אמון". עוד אמרה, כי היא אינה מודאגת מהאם הסכסוך ייפתר בקדנציה שלה או בשלב מאוחר יותר, "אם הדבר היה קל - הסכסוך היה כבר נפתר", דבריה.

(וידאו: רויטרס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully