וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים במגמה מעורבת

עומרי כהן

26.3.2007 / 22:28

התאוששות בסיום המסחר למרות החולשה במכירות הבתים החדשים. נאסד"ק עלה ב-0.3%, אלווריון טיפסה ב-5%

לאחר פתיחה מעורבת של שבוע המסחר, עברו היום בורסות וול סטריט לירידות שערים, בתגובה לירידה מפתיעה במכירות הבתים החדשים בארה"ב. מדד נאסד"ק יורד ב-0.2%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.4% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.3%. מנגד, מזנקים מחירי איגרות החוב הממשלתיות והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים יורדת ב-0.032% לרמה של 4.581%.

הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב הפסיק לדבר בשבוע שעבר על צעדי הייצוב הנוספים שהוא עשוי להידרש אליהם, לצורך בלימת האינפלציה. במקום זה, בחרו חברי ועדת השוק הפתוח הפדרלית להשתמש במונח התאמות במדיניות הריבית העתידית, שיהיו תלויות בהתפתחות התחזיות, הן לגבי האינפלציה והן לגבי הצמיחה הכלכלית. בוול סטריט, קיבלו את שינוי הנוסח בהודעת הוועדה, כחותמת סופית להערכה שהבנק אינו מתכוונן להמשיך ולהעלות את הריבית קצרת הטווח בארה"ב.

המשקיעים בוול סטריט כנראה אמרו לעצמם שאם הבנק המרכזי חושב שגובה הריבית במשק הוא מקסימלי לתקופה הנוכחית, הרי שהולך וקרב היום שבו ריבית של 5.25% תהיה כבר גבוהה מהדרוש והבנק המרכזי יוכל לפתוח במהלך להפחתתה. הערכה זו, בצירוף נתונים מעודדים שסיפק שוק הנדל"ן האמריקאי, הזניקו בשבוע שעבר את מדד S&P 500 ב-3.5% וקירבו אותו למרחק של כ-1.6% בלבד מרמת שיא של שש שנים וחצי. עלייה שבועית זו, שהיתה החדה ביותר מאז תחילת המלחמה בעיראק במארס 2003, גם העידה כנראה על סיומו של התיקון הטכני, שעבר על שוק המניות האמריקאי מאז סוף פברואר.

אולם חוסר הוודאות בנוגע למצבו של שוק הנדל"ן למגורים בארה"ב טרם הסתיים. דווקא לאחר שבשבוע שעבר דווח כי בפברואר גדלו מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ב-3.9% לקצב של 6.69 מיליון יחידות דיור בשנה, מה שעורר תקוות כי שוק הדיור הגיע לתחתית, הופתעו המשקיעים לגלות כי במכירות הבתים החדשים התמונה היתה הפוכה. בחודש שעבר המשיכו מכירות הבתים החדשים להיחלש ונפלו ב-3.9% לקצב שנתי של 848 אלף - שפל של שבע שנים.

בתגובה לנתונים, גברו ההערכות בשוק לגבי בנוגע להורדות קרובות של הריבית. החוזים על הריבית הפדרלית שיקפו במהלך היום סבירות גבוהה יחסית של יותר מ-50% להפחתה ראשונה של הריבית בסוף יוני וסבירות עוד יותר גבוהה של 100% להפחתה שנייה עוד לפני אוקטובר.

בקרב החברות הישראליות, איתוראן נפלה ב-4% ל-13.8 דולר, לאחר שהחברה דיווחה על עיכוב בפרישת רשת האיתור בסיאול בירת קוריאה. העיכוב יגרום לדחייה בהכרה בהכנסות וברווחים מהפרויקט. הפרויקט היה אמור לתרום לאיתוראן הכנסות של 2.5 מיליון דולר ורווח של 3 סנט למניה בכל אחד מארבעת הרבעונים של 2007.

מנגד, טיפסה ביגבנד ב-4.7% ל-17.9 דולר, לאחר שהחברה דיווחה על חוזה חדש עם חברת הכבלים ההולנדית, Multikable, במסגרתו תספק לה ביגבנד מערכת M-CMTS. ביגבנד מאמינה כי היא ספקית הציוד הראשונה בעולם אשר משיקה מערכת מסוג זה, המבוססת על מפרט של ארגון חברות הכבלים האמריקאיות, הקובע תקנים בתחום הכבלים. החברה לא פירסמה את היקף החוזה.

ביגבנד (BBND), חברת הנתבים לשירותי מולטימדיה בפס רחב, היתה אחת ההנפקות החמות בוול סטריט והמניה שלה מצליחה להחזיק יפה מעל המחיר בהנפקה. ביומה הראשון בשוק, זינקה המניה בכ-30% והמשיכה לעלות גם אחרי. מימוש חלקי הוריד אותה עד למחיר של כ-17 דולר - עדיין כ-32% מעל המחיר בהנפקה.

מלבד שתי הודעות אלו, החברות הישראליות הנסחרות מעבר לים פתחו את השבוע בשקט יחסי וללא הודעות מהותיות, כך שאולי זהו זמן טוב לבדוק מה עשו ההנפקות האחרונות בוול סטריט.

סלקום (CEL) למשל, הונפקה בתחילת פברואר לפי מחיר של 20 דולר למניה. על ההנפקה דובר רבות חודשים ארוכים לפני שהתבצעה, והחתמים שליוו אותה - ובראשם סיטיגרופ - הצליחו ליצור "באז" מדהים למדי שיצר ביקוש יתר גדול למניות הנפקה. עם זאת, מהרגע שהחל הטיקר של סלקום לרוץ על גבי הלוח האלקטרוני של בורסת ניו יורק, המצב נראה הרבה פחות טוב. כעת, חודש וחצי לאחר מכן, נסחרת המניה במחיר של כ-18.4 דולר, כ-8% מתחת למחיר בהנפקה. למעשה, סלקום לא הצליחה ולו פעם אחת לעלות על מחירה בהנפקה. היום היא ירדה ב-1.3% ל-18.1 דולר.

מלנוקס (MLNX), חברת שבבי התקשורת, המיועדים להעברת מידע מהירה בין שרתים למערכות אחסון, החלה את דרכה בוול סטריט בתחילת פברואר בקול תרועה רמה, שהופכת בשבועות האחרונים לקול ענות חלושה. הירידות החדות בשווקים הן סיבה אחת לכך, אך הסיבה המרכזית היא דווקא תחזית מאכזבת שסיפקה החברה לרבעון הראשון. המניה הגיבה בצניחה של 38% משיא של כמעט 24 דולר לכ-15 דולר במחצית מארס. מאז, החלה המניה להתאושש מעט, כך שהיא חזרה כמעט למחיר ההנפקה בתחילת בפברואר - 17 דולר. מלנוקס איבדה 2.4% ל-16.5 דולר.

לחברת ואיו, שהוקמה בישראל ומחזיקה כאן עדיין מרכז פיתוח, יש מנכ"ל חדש. דוידי גילה, המנכ"ל והיו"ר מאז הקמתה, יפנה את כס המנכ"ל לווין דיוויס, המגיע מעולם הטלוויזיה האינטראקטיווית והכבלים וכיהן כ-15 שנים בתפקיד בכיר בחברת הכבלים טיים וורנר. מינויו מאותת אולי יותר מכל, על ההבשלה הצפויה של פעילות ואיו בתחום הכבלים. ואיו מציגה את עצמה כיום כחברה בעלת פתרון המסייע לשדרג את רוחב הפס של ספקיות הכבלים, אך מכירות אמיתיות עדיין אין לה. המלצה חיובית של אנליסט אמריקאי הזניקה את המניה ב-70% בשבוע. היום התממשה ואיו ב-3.4% ל-6.9 דולרים.

טבע ירדה ב-0.4% ל-37.1 דולר. ביום שישי החל הבנק השווייצי UBS לסקר את טבע עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 47 דולר.

בית ההשקעות פריס בייקר וואטס הפחית ביום שישי את ההמלצה לרדוויז’ן ל"נייטרלי", מ"קנייה", לאחר שהמניה זינקה בכ-21% מתחילת 2007. היום היא איבדה 1.8% ל-23.8 דולר.

אלדין איבדה 2% ל-17.1 דולר. אלדין הכריזה על פתיחת משרד חדש בשנחאי שבסין, אשר מיועד לתמוך בנוכחות החברה בסין ובצמיחה בפעילותה שם.

ווקלטק בלטה בזינוק של 8.6% ל-3.8 דולרים, במחזור גבוה פי 15 מהמחזור היומי הממוצע בשלושת החודשים האחרונים. מחר לאחר הסגירה, תפרסם ווקלטק את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2006, ובקרב המשקיעים יש אולי כאלו הצופים הפתעה חיובית מכיוונה של החברה הקטנה.

מניית ארוטק זינקה ב-18.3% ל-3.9 דולרים, לאחר שהחברה דיווחה כי חטיבת המיגון שלה קיבלה מענקית התעופה האמריקאית בואינג, הזמנות בהיקף של יותר מ-2 מיליון דולר לפתרונות מיגון למטוסים צבאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully