וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוני' ב"ש אפשר למחות, אבל לא על הדשא

25.3.2007 / 12:15

דיקן אוניברסיטת בן גוריון סרב לבקשת הסטודנטים להפגין נגד מצוקת עובדי הקבלן במדשאה

אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע תערוך ביום שלישי כנס העוסק במצוקת עובדי הקבלן העובדים במוסד. הכנס אורגן על ידי תא הסטודנטים צ"ח (צדק חברתי), שבדק את תנאי ההעסקה של 250 עובדות נקיון במוסד.לדברי עמית דויטשר, פעיל בתא, "רוב העובדות מפוטרות כעבור תשעה חודשי עבודה, כדי שהמעסיק לא יצטרך לשלם להן תנאים סוציאליים, ורובן לא מקבלות פנסיה ודמי הבראה".

בשנה שעברה הובטח לסטודנטים כי תלושי השכר של העובדות ייבדקו, אולם הדבר לא נעשה. האירוע שיערך ביום שלישי תוכנן במקור להתקיים על המדשאה באוניברסיטה, כדי לעורר תשומת לב גם של סטודנטים שלא לקחו חלק במאבק עד כה, אולם ב"מעריב" דווח, כי בקשת הסטודנטים לאשר את האירוע נתקלה בסירוב של דיקן הסטודנטים יעקב אפק. אפק טען כי תקנון האוניברסיטה מאפשר לקיים בדשא רק ארועים המאופיינים בקונצנזוס לאומי וציבורי רחב.

לדברי דויטשר, "זהו סעיף מגוחך שמתאים לברית המועצות של שנות ה-40". במאמץ לאפשר את קיום האירוע, פנו הסטודנטים לאגודה לזכויות האזרח, שהעבירה מכתב בנושא לנשיאת האוניברסיטה פרופ' רבקה כרמי, אולם הסירוב נותר בעינו.

דיקן הסטודנטים באוניברסיטה, יעקב אפק, אמר בתגובה כי בהתאם לתקנות לפעילות ציבורית ופוליטית בקמפוס, הפעילות אושרה רק בתוך אולמות האוניברסיטה. לדבריו, לא עלה כלל נושא הקונצזוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully