וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי-מון ברמאללה: מבין את הפלסטינים

יוני מנדל

25.3.2007 / 15:03

בסיור ראשון ברשות אמר מזכ"ל האו"ם, כי הוא מוטרד מהפגיעה בזכויות היסוד של הפלסטינים בשל בניית הגדר. קרא לממשלת האחדות לעמוד בדרישות הקוורטט

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון החל את ביקורו הרשמי ברשות הפלסטינית. במהלך סיור שערך במחנה הפליטים אל-עאידה מצפון לשכם הוא הביע את הזדהותו עם סבל העם הפלסטיני. לאחר מכן יצא לרמאללה והניח זר על קברו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר [[יאסר ערפאת]]. הוא נפגש כעת בבניין הנשיאות בעיר עם יו"ר הרשות [[אבו מאזן]].

אולם את הכותרות עשה קי-מון כבר במהלך הבוקר. בסיור במחנה הפליטים, אותו ליווה מושל המחוז סלאח תעמרי, ציין קי-מון כי הוא מבין את מצוקות הפלסטינים. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי תעמרי הסביר למזכ"ל האו"ם את הבעיות העיקריות איתם מתמודדים הפלסטינים בכלל ותושבי מחנות הפליטים בפרט. לפי הדיווח, הוא עמד "על הקשיים הכלכליים, המדיניים והחברתיים של האוכלוסייה הפלסטינית, ושנובעים ממדיניות ישראל בשטחים, ובראשה- גדר ההפרדה".

"טרגדיה אמיתית"

לאחר ששמע קי-מון על ההשפעות הנפשיות של הגדר על הילדים הפלסטינים, הוא הביע את הזדהותו עם העם הפלסטיני. לדבריו, "ההזדהות באה כלפי החיים היומיומיים של הפלסטינים, בצל בניית הגדר". קי-מון אמר, כי מדובר ב"טרגדיה אמיתית, במיוחד לאור הפגיעה של הזכות לבריאות, לימוד וחיים אנושיים".

כתב "הארץ" עמוס הראל וסוכנויות הידיעות מוסיפים:

מאוחר יותר נפגש מזכ"ל האו"ם עם עם יו"ר הרשות אבו מאזן, ובירך על הקמת ממשלת האחדות ברשות. הוא קרא לממשלה לעמוד בדרישות הקהילה הבינלאומית. לדברי קי-מון, "לא הבשיל הזמן" לפגישה עם אנשי חמאס בממשלה הפלסטינית. אבו מאזן אמר כי הפלסטינים מחוייבים להפסקת האש ולהשגת שלום כולל עם ישראל. לדבריו, הוא מחוייב גם לשחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully