וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר: מקווה שאירן מבינה את חומרת החטיפה

25.3.2007 / 16:24

אירן מצידה מחתה על "הפלישה לשטחה", ומאיימת להאשים את החיילים הבריטים ששבתה בריגול - עבירה שעונשה המירבי הוא מוות

כלי התקשורת באירן דיווחו הבוקר, כי 15 חיילי הצי הבריטי שנלקחו בשבי ביום שישי האחרון, עשויים לעמוד לדין באשמת ריגול. לפי הדיווחים, הם הודו בחקירתם שנכנסו לשטח המים הטריטוריאלים של אירן ומצבם הבריאותי טוב.

עם זאת, ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר אמר, כי הוא משוכנע שחיילי הצי המלכותי שנלקחו בשבי לא פלשו למים הטריטוריאליים של אירן. לדברי בלייר, "כולי תקווה שאירן מודעת לחומרת העניין בעינינו".

מוקדם יותר זימן שר החוץ האירני מנושהאר מותקי את שגריר בריטניה באירן ג'פרי אדאמס לשיחת הבהרה בנוגע לתקרית. הטלוויזיה הממלכתית באירן ציינה שמותקי מחה הפני השגרירי על חדירת הכוחות הבריטים לשטחה של אירן בתקרית במפרץ הפרסי שהתרחשה ביום שישי האחרון.

אתר החדשות ראג'ה-ניוז המקורב לנשיא אירן מחמוד אחמדינגא'ד דיווח, כי "עבירת הריגול הינה חמורה ביותר והעונש עליה כבד מאוד". בכך רמז האתר לעונש הקבוע בחוק האירני על ריגול - גזר דין מוות.

דני יתום: החטיפה מתוכננת

חבר הכנסת דני יתום, לשעבר ראש המוסד, העריך הבוקר בראיון לגלי צה"ל שאירן תיכננה מראש את הפעולה במפרץ הפרסי. לדבריו, יתכן שביצעה אותה דווקא בסוף השבוע הזה, בניסיון להשפיע על מועצת הביטחון של האו"ם, שהחליטה אתמול להחריף את הסנקציות נגד טהרן.

העיתון א-שרק אל אווסט היוצא בלונדון דיווח, כי מקור צבאי בטהרן טען שאת ההחלטה לחטוף את המלחים הבריטים קיבלה מועצת ההגנה העליונה של אירן. לדברי המקור, החיילים הבריטים נועדו לשמש כ"קלפי מיקוח" על מנת להשיב את קציני משמרות המהפכה וקציני המודיעין האירנים שעצר הצבא האמריקאי בעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully