וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל "תבזבזו" עליהם כספים

רון בריימן

25.3.2007 / 7:51

רון בריימן בטוח שאם לא היו מוטלות על המשטרה משימות בלתי חוקיות, כמו מניעת העליה לחומש, היה נשאר לה תקציב לטיפול בפשע ובתאונות הדרכים

ב-05.06.05, ערב ה"הינתקות", התפרסמה הודעה לתקשורת מטעם חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי. נוסח ההודעה היה: "האלימות הגואה אינה תוצאה של חוסר שוטרים או תקציבים, אלא של הפניית המשטרה למשימת גירוש יהודים במקום למאבק בפשיעה ובתאונות הדרכים. חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי שולל את הכוונה להוסיף כספים ושוטרים למשטרה, ודורש להחזיר את המשטרה ואת כוחות הביטחון האחרים למשימות שלמענן הם קיימים. אין צורך להוסיף כספים למשטרה. מי שבונה מתקני כליאה לאזרחים נאמנים ושומרי חוק ומאמן שוטרים למלחמה באזרחים, אל יתלונן על חוסר תקציב למלחמה באלימות".

מאז חלפו ימים רבים, כמעט שנתיים, ה"הינתקות" בוצעה וכישלונה ברור לכל מי שעיניו בראשו, המגורשים הם עדיין פליטים בארצם, האויב הסיק את מסקנותיו לגבי מדינת קורי העכביש ומקעקע אותה מצפון (המלחמה השנייה בלבנון, תוצאת הבריחה של ישראל ממנה בהנהגת אהוד ברק) ומדרום (מלחמת לבנון השנייה, לבנון ב' המתפתחת ברצועת עזה, תוצאת הבריחה של ישראל ממנה בהנהגת אריאל שרון). אם ניתן להצביע על תוצאה חיובית כלשהי ממלחמת לבנון השנייה הרי היא הגניזה של איוולת ההתכנסות מבית המדרש של הצמד המסוכן אולמרט-לבני.

למרות כל מה שקרה מאז, משטרת ישראל ממשיכה ללכת מדחי אל דחי: התערערות הביטחון האישי, הקטל בדרכים, השחיתות במשטרה, דו"ח ועדת זיילר, עלייתו ונפילתו של מפכ"ל ה"הינתקות", רב-ניצב משה קראדי. אבל, הידרדרות זו בתפקודה אינה מונעת את ראשי המשטרה מלעסוק בעניינים לא להם במקום בתחומי סמכותם המובהקים, או מלהתלונן שוב ושוב על מחסור בכוח-אדם ובמשאבים. האם המשטרה עושה את תפקידה או שמא נשלחת למשימות לא לה, והאם בנסיבות אלה ראוי להגדיל את תקציבה?

בימים אלה ממש שוב מוטלת על משטרת ישראל פקודה פסולה: למנוע אזרחים מלהגיע לצפון השומרון, ליישוב חומש שממנו גורשו יהודים בגלל יהדותם לפני פחות שנתיים. במכבסת המלים של ממשלת הטרנספר - ובשיח התקשורתי המתיישר לפיה - הגירוש נקרא פינוי, אף-על-פי שלו היתה מבוצעת פעולה דומה נגד אזרחים ערביים במטרה להפוך חבל ארץ מסוים לנקי מבני עם מסוים הצדקנים למיניהם היו מוחים על גזענות וטרנספר. אבל, כאשר מדובר ביהודים, הטרנספר כשר והמחאה נגדו "קיצונית".

המשטרה אף הגדילה לעשות ושלחה מכתבי אזהרה למפגינים העומדים לעלות לחומש, תוך איום בכך שיחויבו בעלות סילוקם. מתי דרשה המשטרה ממתפרעים ערבים או ממפגינים של השמאל הקיצוני ש"שלומעכשיו" בפיהם וטרנספר ליהודים בכוונותיהם, לממן את ההוצאות הכספיות הגדולות הכרוכות בהיערכות למעשיהם?

כאשר המשטרה מתגייסת "בנחישות וברגישות" לבצע פקודה פסולה של ממשלתם הכושלת של אולמרט-לבני, כל טענותיה בדבר חוסר שוטרים ותקציב לפעילותה השוטפת נחשפות כשקריות. כאשר המשטרה מכינה כוחות ואמצעים לפיזור כוחני של אלפי מפגינים אזרחיים היא משדרת שלא למדה דבר מהמעשים המסוכנים שביצעו אנשיה בעמונה רק לפני כשנה.

טוב יעשה המפכ"ל הבא, יהיה מי שיהיה, אם יבהיר מן הרגע הראשון שהוא מוכן לקבל על עצמו את התפקיד הקשה רק אם המשטרה תעסוק במשימותיה ואם לא יוטלו עליה משימות בלתי-חוקיות, של ממשלה נגד אזרחים נאמנים.

הכותב שימש כיו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully