וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר החלל יביא לאסטרונאוטים ארוחת גורמה

25.3.2007 / 0:07

ד"ר סימיוני שילם 20 מיליון דולר כדי לטוס לתחנת החלל - וגם על ארוחת 6 מנות, מתנה לשוהים בה. ובישראל? "תייר חלל - עד סוף העשור"

החברה האמריקאית space adventures, שכבר הספיקה לשגר עד היום ארבעה תיירי חלל עשירים ומאושרים לביקור בתחנת החלל הבינלאומית, הכריזה כי תייר החלל החמישי ישוגר ב-7 לאפריל לתחנת החלל הבינלאומית. [[אגודת החלל הישראלית]] מספרת כי התייר, ד"ר צ'ארלס סימיוני, בכיר לשעבר במיקרוסופט, יביא איתו ארוחת גורמה לחבריו האסטרונאוטים. הוא ימריא לתחנת החלל הבינלאומית בחללית הרוסית Soyuz TMA מקזחסטן, לאחר ששילם למעלה מ- 20 מיליון דולר.

כמחווה לאסטרונאוטים ולקוסמונאוטים הנמצאים כבר בתחנת החלל הבינלאומית חודשים רבים, בחר דר' סימיוני לקחת עימו ארוחת גורמה מיוחדת לכל חברי הצוות. ארוחת ששת המנות, שנבחרה ע"י כוהנת ה"לייף סטייל" מרתה סטיוארט, ידידתו של סימיוני, תכלול שלו צלוי במרינדת יין, חזה אווז עם צלפים, כרעי עוף בסגנון פרמנטיאר, נזיד תפוחים מתוק, פודינג אורז עם פירות מתוקים ועוגת סולת עם אפרסקים מיובשים.

סימיוני מקווה שהארוחה תהווה שינוי מרענן בתפריט של האסטרונאוטים השוהים בתחנת החלל למעלה מחצי שנה וניזונים מ"מזון חלל" בשפופרות. "אני מצפה בכיליון עיניים לחלוק את הארוחה הזאת עם חבריי לצוות בתחנת החלל", אמר. "על אף שהאוכל שם טוב מאוד, הוא די בסיסי ולאחר כשבועיים לכל הדברים יש את אותו הטעם. אני בטוח ששינוי קטן שכזה בתפריט יתקבל בברכה". דר' סימיוני מפרט יותר על ארוחת הגורמה באתר שלו, בו הוא מתעד את אימוניו לקראת הטיסה.

גם הישראלים רוצים

אבל לא רק אמריקאים עשירים כקורח נמצאים בדרך לחלל: "בקרוב נראה גם תייר חלל ישראלי" אמר אלירון ירון, מנכ"ל החברה הישראלית space pioneers, הנציגה של space adventures בישראל.

"כרגע אין מועמד ישראלי לטיסה ל[[תחנת החלל הבינלאומית]], אשר עולה יותר מ- 20 מיליון דולר", הרגיע ירון את ההתלהבות, "אבל לפחות ישראלי אחד נמצא כבר בשלבי הסיכום של רכישת כרטיס לטיסה תת מסלולית לחלל".

הטיסות התת מסלוליות, המתוכננות להתחיל בשנה הבאה, ישוגרו לטיסה קצרה בחלל, במהלכה יחוו הנוסעים את חווית חוסר המשקל ויוכלו לראות את כדור הארץ מלמעלה. כרטיס לטיסה כזו עולה כ- 200 אלף דולר, וההתעניינות בו, גם בישראל, די גבוהה. אין ספק שעד סוף העשור יהיה לפחות ישראלי אחד שיטוס לחלל באופן פרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully