וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: מפתחים אוכל שימנע השמנת יתר

23.3.2007 / 16:33

מדענים בהולנד מקווים להמציא דור חדש של רכיבי מזון שיגרמו לאנשים לאכול פחות. הם גם מקווים שזה יצא טעים. גם אנחנו

המוסד העליון לאוכל ותזונה, שממומן על ידי ממשלת הולנד וקבוצות מזון פרטיות, מפתח [[אוכל]] שיגרום לכם לאכול פחות. קבוצת מדענים עמלה על פיתוח דור חדש של מזון שיעוררו תחושת שובע לטווח הרחוק, כדי שיוכלו לשלב אותם ביצירת מאכלים בעתיד.

"רכיבי המזון הללו אמורים לעורר תחושת שבע ולעצור אותנו מלאכול עוד ועוד. הם גם אמורים להיות מותאמים לדרישות ה[[דיאטה]] שלנו, להיות טעימים מאוד ומהנים לאכילה" אמר פרופסור רוברט-יאן ברומר מנהל במוסד. ברומר סרב לתת פרטים על תהליך הפיתוח בטענה שזהו סוד מסחרי, אבל הוסיף שהחומרים המזינים הללו יוכלו בסופו של דבר לשמש בכל סוג מאכל או משקה.

במרכז המחקרי מפתחים במקביל רכיבי מזון שיכולים לעצור מאדם שסובל מ[[השמנת יתר]] לפתח את מחלת הסכרת. מרכזי מחקר אחרים בעולם עובדים גם הם לפתח רכיבי מזון שיוכלו למנוע השמנת יתר אבל אף אחד, כולל זה ההולנדי לא הצליחו להגיע לפריצץ דרך משמעותית בינתיים. ברומר צופה פריצת דרך שכזו תוך 5 שנים.

השמנת יתר נמצאת בעליה במדינות רבות, ביניהן ארצות הברית, שבה 60% מהאוכלוסיה סובלת ממשקל יתר. רשות הבריאות ההולנדית טענה בדוח שפורסם בשנה שעברה, כי הרגלי מזון לקויים מזיקים לבריאות כמו עישון. לטענתם, 25% ממקרי מוות ומחלות רציניות שנגרמו ממשקל והשמנת יתר יכלו להימנע אם מבוגרים ישילו שלושה קילוגרמים ממשקלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully