וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: לבטל את עונת ציד כלבי הים

23.3.2007 / 13:58

בשל התחממות כדה"א, שגורמת למות גורי כלבי ים, ארגונים קוראים לממשלת קנדה לבטל את עונת הציד למטרות מסחר במדינה

בדרך כלל, בתקופה זו של השנה, הרשויות בקנדה מכריזות על מכסת ציד מותרת של [[כלבי ים]]. ציד יונקי ים חוקי בקנדה למטרות מסחר, ובשנה שעברה נהרגו כתוצאה מכך 335,000 גורי כלבי ים. אלא שבשנים האחרונות כלבי הים מאוימים על ידי אויב נוסף - התחממות כדור הארץ. שינויי אקלים גורמים להמסת משטחי הקרח שעליו נוהגים כלבי הים להתרבות, ולכן, ארגוני זכויות בעלי חיים בקנדה יצאו בקריאה לחוס על כלבי הים.

במחאה שנערכה אתמול, קראו הארגונים לבטל את הציד השנתי כדי לחוס על חיי יונקי הים שבורחים מהקרח הנסוג ששימש כקרקע להתרבות. "אחוז ניכר מגורי כלבי הים שנולדו בצפון-מערב ה[[אוקינוס האטלנטי]] השנה גוססים באזור המחיה שלהם שהולך ונהרס. אנחנו לא יכולים להרשות לשורדים את האסון האקולוגי להישחט כדי לייצר פריטי אופנה" אומרים בארגונים. להערכתם, יותר מ 260,000 גורי כלבי ים מתו בגלל שינויי אקלים.

ממשלת קנדה מכירה במצוקת יונקי הים, אבל בינתיים לא ביטלה את הציד השנתי, אבל גם לא הכריזה על פתיחתו. "בדרך כלל היינו מכריזים על מכסת ציד בשלב זה, אבל בגלל שמצב הקרח מטריד אנחנו לוקחים את הזמן ובוחנים נתונים" אמר דובר איגוד הדייגים הממשלתי לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אנחנו רואים שמצב הקרח השנה דל במיוחד, ולכן, אנחנו יכולים לצפות למוות גבוה מהצפוי של גורי כלבי ים" אמר הדובר, והוסיף שהמכסה שאם ייתקים הציד המסחרי השנה, מכסת הציד כנראה תרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully