וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרס התנהג כמו בובה על חוט"

23.3.2007 / 11:41

מטה מאבק המשפחות השכולות הגיב לעדות פרס בוועדת וינוגרד: היא נגועה באינטרסים פוליטיים צרים. בכנסת - הדעות חלוקות

בלשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט מסרבים להגיב על עדותו של המשנה לראש הממשלה שמעון פרס בוועדת וינוגרד, בה טען כי לו היה הדבר תלוי בו, לא היה מחליט לצאת למלחמת לבנון השנייה, אולם בכנסת ומחוצה לה גוררים דבריו תגובות נזעמות.

מטה מאבק המשפחות השכולות הגיב לעדות ואמר כי היא נגועה באינטרסים פוליטיים צרים, שנועדו לשמר את מעמדו של פרס בממשלה, וצינו כי לו תרגם פרס את דעותיו למעשים, ייתכן שניתן היה להציל חלק מהרוגי המלחמה.

עוד נמסר, כי הציפייה "מאדם עם כל כך הרבה ניסיון, המכהן במשרה כה בכירה, היא שייקח אחריות בזמן שהציבור והממשלה זקוקים לו. במקום, התנהג פרס כמו בובה על חוט". הם הדגישו כי דברי פרס הם הוכחה נוספת לכך שלממשלה אין עוגן מוסרי-ציבורי, וכי חבריה אינם ראויים להנהיג את העם.

"אדם כה בכיר צריך להגיד דעתו"

השר לשעבר אופיר פינס, שהיה בזמן המלחמה חבר בקבינט המדיני-בטחוני, אמר בראיון לגלי צה"ל כי על פרס היתה מוטלת החובה להביע בתוקף את עמדתו בישיבת הממשלה בה נידונה היציאה למלחמה, למרות שהייתה מנוגדת לדעת אולמרט.

לדבריו, "זה בלתי מתקבל על הדעת שאדם בכיר לא יגיד את דעתו. ואם צריך, גם ידפוק על השולחן". פינס הוסיף שדברי פרס מעידים על כך שאולמרט לא קיבל את החלטותיו במהלך המלחמה בצורה הנאותה, ותוך התייעצות עם האנשים הנכונים.

יו"ר סיעת מר"צ ח"כ זהבה גלאון ביקרה אף היא את דברי פרס ואמרה כי על "מנהיג בשיעור קומתו לעמוד על דעתו ולא לשתוק כמו דג". לדבריה, פרס לא עשה די כדי למנוע את המלחמה.

יו"ר ועדת חוץ ובטחון של הכנסת צחי הנגבי אמר בראיון לקול ישראל כי דבריו של פרס "טבעיים ואנושיים משום שכולנו חכמים לאחר מעשה". הוא הוסיף כי גם הוא וחברים אחרים בועדה למדו דברים על המלחמה שלא ידעו ולא הבינו בזמן אמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully