וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: קדימה מנצחת רק עם לבני

23.3.2007 / 15:00

סקר "מעריב": הליכוד בראשות נתניהו יקבל 35 מנדטים מול קדימה בראשות אולמרט ועבודה בראשות פרץ. עם לבני בראש, קדימה לוקחת

אם שרת החוץ [[ציפי לבני]] תעמוד בראש מפלגת קדימה בבחירות הבאות היא תהיה ראש הממשלה הבא. אם לא – ראש הממשלה יהיה [[בנימין נתניהו]], יו"ר הליכוד. כך עולה מסקר שביצעה חברת TNS/טלסקר עבור העיתון "מעריב". זאת, למרות שבהשוואה ראש מול ראש, 44% מהציבור חושבים כי נתניהו מתאים להיות ראש ממשלה לעומת 37% בלבד הסבורים כך לגבי לבני.

מלבד לבני, רק ח"כ [[עמי אילון]] (עבודה) מצליח להוות תחרות לנתניהו, כשהוא משתרך מאחוריו, עם 34% תמיכה לעומת 47% תמיכה בנתניהו. אילון גם זוכה לתמיכה הרחבה ביותר מבין מועמדי העבודה כשר הביטחון. אולמרט וברק מתרסקים מול נתניהו עם תמיכה נמוכה משלו ב-25-30%.

המצב הפוליטי הנוכחי נותן את אותותיו בנטיית הציבור, שמאס בנבחריו. אם הבחירות היו מתקיימות היום, עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בראשות קדימה ופרץ בראשות העבודה, הליכוד בראשות נתניהו היה זוכה ל-35 מנדטים, לעומת 13 מנדטים לעבודה ו-13 מנדטים לקדימה, כש[[ישראל ביתנו]] הופכת למפלגה השניה בגודלה עם 16 מנדטים. לשם השוואה, קדימה בראשות אהוד אולמרט זכתה בבחירות האחרונות ל-29 מנדטים.

החלפת אולמרט ופרץ - מהפך

החלפת העומדים בראש קדימה והעבודה תהווה מהפך: קדימה בראשות לבני תזכה ל-25 מנדטים מול 23 מנדטים לליכוד בראשות נתניהו, ו-23 מנדטים לעבודה בראשות אילון. ניצחון של ברק בבחירות המקדימות בעבודה אף ישפר את מצבה של לבני, כששניים מתוך שלושת המנדטים שהעבודה תאבד (לעומת המצב בעבודה בראשות אילון) עוברים לקדימה. המנדט השלישי שתאבד העבודה במקרה זה יעבור למרצ.

מלבד הפגיעה הברורה בליכוד, תחליש החלפת מנהיגי קדימה והעבודה במידה פחותה בהרבה את [[ש"ס]], האיחוד הלאומי-מפד"ל, מרצ והגימלאים. ישראל ביתנו תאבד רק שני מנדטים, אולם תיפול למקום הרביעי ברשימת המפלגות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully