וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום חג לטייקונים: גיוסי ענק לתשובה ודנקנר

שרון שפורר

22.3.2007 / 18:54

תשובה גייס 600 מ' שקל ודנקנר גייס 500 מ' שקל. שמחה גם לחתמים: תשובה גייס דרך אקסלנס חיתום ודנקנר גייס דרך כלל חיתום

שבוע חיובי הסתיים היום בבורסה, עם עליות שערים במשך ארבעה ימים רצופים ותוספת שבועית של כ-1.6% למדד המעו"ף. פרט למשקיעים המרוצים, מי שיכולים לחכך ידיים בהנאה, הם שני טייקונים גדולים במעו"ף - נוחי דנקנר ויצחק תשובה שגייסו 600 מיליון שקל ו-520 מיליון שקל, בהתאמה.

תשובה ביקש לגייס עבור חברת הביטוח הפניקס, שאת השליטה בה רכש ב-2006, כ-400 מיליון שקל באג"ח עם התחייבות לרישום למסחר. את ההנפקה הובילה אקסלנס חיתום שמנהל שרון ייגר. בעקבות ביקושים של כמיליארד שקל הוא הגדיל את היקף הגיוס ל-600 מיליון שקל.

דנקנר, ביקש לגייס לחברת הנדל"ן המניב והבנייה למגורים, גב ים, כ-150 מיליון שקל - גם הוא באג"ח פרטי עם התחייבות לרישום למסחר - וסיים בגיוס של כ-520 מיליון שקל. את ההנפקה הובילו כלל חיתום שבניהולו של צחי סולטן.

על תשובה, כמו על דנקנר, עבר שבוע עמוס ארועים. בתחילת השבוע דיווחה קבוצת דלק על התקדמות בתוכניות הנפקות של שתי חברות בנות שעתידות להניב לה רווח הון של מאות מיליוני שקלים וכן על נתונים ראשונים חיוביים על מציאת דלק בוייטנאם. קבוצת אי.די.בי של דנקנר דיווחה אתמול על מכירת 20% משופרסל לקבוצת ברונפן-פישר ב-214 מיליון דולר - פרמיה של כ-30% על השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully