וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביפן לא מעדיפים בלונדינים

22.3.2007 / 9:45

או לפחות שר החוץ היפני, בכל מה שנוגע לדיפולמטיה במזרח התיכון. ”אם יש לך שיער בלונדיני ועיניים כחולות - זה כנראה לא משהו”

"בלונדינים תכולי עיניים ככל הנראה לא יכולים להצליח בדיפלומטיה מזרח תיכונית כמו היפנים עם הפנים הצהובים שלהם" – כך אמר שר החוץ היפני טרו אסו. לדבריו, שצוטטו בעיתון העסקים היומי ניקיי, "יפן עושה את מה שארצות הברית לא יכולה".

אסו הפליא והוסיף כי "על יפנים אפשר לסמוך. אם יש לך עיניים כחולות ושיער בלונדיני, זה כנראה לא משהו", ולא הסתיר את שביעות רצונו מהעובדה ש"לשמחתנו לנו היפנים יש פנים צהובים".

ממשרד החוץ היפני לא נמסרה תגובה על הנאום של אסו, בו הוא טען עוד, כי יפן מעולם לא ניצלה את המזרח התיכון, התחילה מלחמה באזור או ירתה ירייה אחת בו.

אסו, שנחשב מועמד סביר להחלפתו של ראש הממשלה היפני שינזו אבה במקרה וזה יקלע לקשיים בבחירות לבית העליון בפרלמנט ביולי הקרוב, נודע בשל פליטות הפה שלו. הוא העליב בעבר את דרום קוריאה בהערה בשנת 2003, אז פורש אסו בסאול כמי שמצדיק את פעולותיה של יפן במהלך תקופת השליטה היפנית בחצי האי הקוריאני בין השנים 1910-1945.

במהלך כהונתו כשר האוצר בשנת 2001, ציין אסו שהוא מעוניין להפוך את יפן למדינה שבה "יהודים עשירים" ירצו לגור, ואחר כך התנצל ואמר שלא התכוון שאמרה זו תישמע גזענית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully