וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים חדות

אסף רותם

21.3.2007 / 23:50

הורדת הריבית בארה"ב הביאה לעליות שערים חדות. הנאסד"ק זינק ב-2% והדאו ג'ונס עלה ב-1.3%

ריח של הורדת ריבית בארה"ב הביא לעליות חדות בוול סטריט הערב. המדדים נעלו יום שלישי ברציפות של עליות בשוק כאשר מדד נאסד"ק זינק ב-2% ל-2,455 נקודות, מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.3% ל-12,446 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 1.7% ל-1,434 נקודות.

הבנק הפדרלי הותיר אמנם את הריבית בארה"ב ללא שינוי, זו הפעם השישית ברציפות, ברמה של 5.25%, אולם שינוי הטון של בכירי הפד הזניק את הבורסות בוול סטריט. בתוך כרבע שעה מפרסום הפרוטוקולים של הפד, עברו המדדים מעליות של 0.2% לעליות של יותר מ-1% במדדים המובילים. מה שכרגיל עניין את המשקיעים הם רמזים בנוגע למה שיקרה בהמשך - והפד "השמיט" את היתכנות העלאות הריבית בתגובה לאינפלציה. בשוק העריכו כי הורדת ריבית בעתיד הקרוב אפשרית כיום בעקבות קשיים בשוק המשכנתאות בארה"ב, עם העלייה במספר הלווים שאינם מסוגלים לעמוד בתשלומי המשכנתא. בהתאם, החוזים על הריבית הפדרלית מעניקים כעת סיכוי של 44% להורדת הריבית ל-5% עד יוני, לעומת 26% לפני הודעת הריבית. > דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe

בנוסף, דו"חות טובים של ענקית התוכנות העסקיות, אורקל, ושל חברת התוכנה אדובי מעודדים את מגזר הטכנולוגיה בכלל, ואת מניות התוכנה בפרט. אורקל דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי וסיפקה תחזית מעודדת לרבעון הבא.

בין הישראליות, התאוששה מניית סייפן מתקופה ארוכה של לחץ מטה, שהגיע לשיאו לאחר הודעה רשמית של החברות סנדיסק והייניקס הקוריאנית בדבר חוזה הכולל שיתוף פעולה טכנולוגי בתחום זיכרונות פלאש. כל חוזה מסוג זה בו לא זוכה חברת טכנולוגיות השבבים הישראלית, סייפן, מרחיק אותה מהיעד השאפתני אליו היא החלה לכוון בשנה שעברה - שליטה על 20% משוק הפלאש עד 2010, אז צפוי השוק להגיע להיקף של 45 מיליארד דולר.

אתמול החלה סייפן לאבד גובה, עם ירידה של 3.5% בעקבות הורדת המלצה של CIBC שהקדים ביום את הודעת הייניקס וסנדיסק, והעריך את קיומו של החוזה ביניהן. מניית סייפן איבדה 30% בשנה האחרונה, ובמחירה הנוכחי - 11 דולר - היא נסחרת עמוק מאוד מתחת למחירה בהנפקה לפני שנה וארבעה חודשים - 23.5 דולר. היום זינקה המניה ב-4.9% ל-11.6 דולר.

לאור זאת, מי שהמשיכה להתחזק היום היא מניית סנדיסק (SNDK), שעלתה כבר אתמול בכ-4.5% והיום מוסיפה 3.4% נוספים. סנדיסק רכשה בשנה שעברה את אם סיסטמס הישראלית, שהטכנולוגיה שלה - x4 - היא הבסיס לשיתוף הפעולה הטכנולוגי בין סנדיסק להייניקס.

חברת נייס מערכות דיווחה על חוזה עם שותפתה, סימנס, למערכות הקלטה וניתוח מבוסס IP של וידיאו. הפתרונות של נייס אמורים להגביר את האבטחה והביטחון ברשת מסילות הרכבת הבלגית, שם פועלת סימנס עם פתרונות לבקרת תנועה. כהרגלה, נייס לא דיווחה מה היקף החוזה. נייס עלתה 1.9% ל-34.8 דולר.

חברת בי.וי.אר מערכות, המתמחה בפיתוח וייצור מערכות סימולציה ואימון, דיווחה על זכייתה בחוזה תחזוקה תלת שנתי של מערכת אימון ימי משולב ללקוח מחוץ לישראל. הפרויקט כולל תחזוקת המערכת והיקפו כמיליון דולר. בי.וי.אר טיפסה ב-4.8% ל-22 סנט.

עוד בלטו היום מניית טבע, שעלתה ביותר מ-2% ל-37.3 דולרים, נס טכנולוגיות, שזינקה בכ-6.3% ומניית ואיו, שניתרה ב-28% לאחר שבבית ההשקעות ג'נקו פרטנרס החלו לכסות אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully